Senaste nytt

FREE UPGRADE coming your way

Så vi ska betala för något som vi gett dom gratis? Åter igen att försöka få in kostnader till ett företag som går dåligt genom att belasta dom som gör gratisarbetet är faan inte okej.
BC är INGET utan sina aktiva medlemmar!
BC är inte det de är pga management direkt!
Förut var reklamen lite och angagemanget större. Nu är reklamen massiv och angagemanget otroligt lite.
 
Svara gärna på nedan också.

Om någon är villig att betala marknadsvärde för datan så säljer de säkert. Men vi pratar ju inte hundralappar direkt.

Självklart kommer ingen ge upp sin data. Vad vore businessclass.com om forumet inte var unikt. Det är dock trist att engagemanget från ägarna är så lågt, för något som uppenbart är så värdefullt.

Edit: och vad vore forumet utan moderatorerna, tex dig @palmen...
 
Last edited:

Mikeswede

Medlem
Me
Om någon är villig att betala marknadsvärde för datan så säljer de säkert. Men vi pratar ju inte hundralappar direkt.
Med all respekt Palmen så är det kanske bättre att ägarna svarar. Annars blir det bara spekulation så vida inte du redan diskuterat detta med ägarna eller tillhör de som äger datan.
 

palmen

Moderator
Så vi ska betala för något som vi gett dom gratis? Åter igen att försöka få in kostnader till ett företag som går dåligt genom att belasta dom som gör gratisarbetet är faan inte okej.
BC är INGET utan sina aktiva medlemmar!
BC är inte det de är pga management direkt!
Förut var reklamen lite och angagemanget större. Nu är reklamen massiv och angagemanget otroligt lite.
BC forumet är inget utan medlemmarna. Hela sidan är ju dock något annat, och det har jag väldigt begränsad insyn i. Men finns väldigt mycket mer än forumet även om vi på forumet bara ser just forumet.

Me
Med all respekt Palmen så är det kanske bättre att ägarna svarar. Annars blir det bara spekulation så vida inte du redan diskuterat detta med ägarna eller tillhör de som äger datan.
Om något är oklart över min roll så är jag enbart Moderator i forumet och inget annat. Har inga ekonomiska intressen what so ever i bolaget bakom och allt "jobb" görs utan ersättning.

Men att det finns ett värde i all data på forumet är nog de flesta medvetna om. Att någon som äger detta ger bort det "gratis" är högst otroligt om man ska gissa.
Om någon nu är seriös över att vilja ta över forumet och all data så kontaktar man förslagsvis ägarna om detta och diskuterar en överenskommelse.
 

Hachans

Medlem
Med tanke på vad som händer på Reddit just nu när folk gaddar ihop sig mot ägarna så hade jag nog varit rätt försiktig som forumägare och varken tagit användarna, de resurser som moderatorerna lägger in eller värdet som skapats utan ersättning för givet.
 

Hachans

Medlem
Med tanke på vad som händer på Reddit just nu när folk gaddar ihop sig mot ägarna så hade jag nog varit rätt försiktig som forumägare och varken tagit användarna, de resurser som moderatorerna lägger in eller värdet som skapats utan ersättning för givet.

Det är alltså ingen på Reddit som gaddar ihop sig mot BC. Utan parallellen var att användarna vänder sig mot ägarna.

Fick ett PM om detta, och ville bara räta ut otydligheten.
 

Lagerman

Medlem
Hei! Jeg tenkte forklare litt om hva som har skjedd med reklamen på forumet og hvordan vi har adressert det.
Som et utgangspunkt skal det bare ligge reklame over og under tråder samt lister over tråder. 4. mai startet Google AdSense et eksperiment med Auto Ads på forumet hvor det plutselig ble mer reklame i form av anchor ads i topp og bunn av skjermen samt full page ads. Vi prøvde å avslutte dette eksperimentet pga feedback i forumet (vi er helt enige i at denne reklamen var irriterende), men selv om vi endret settings i dashboardet for Google AdSense så stoppet ikke eksperimentet. Vi måtte derfor hente inn ekstern kompetanse på XenForo (plattformen forumet kjører på) for å stoppe eksperimentet. Fredag 16. juni fikk jeg bekreftet fra vår eksterne XenForo utvikler at såkalte Auto Ads er disabled, så nå skal det være bedre igjen.
En klar förbättring. Tack!
 

GOTBound

Medlem
IMG_4170.jpg

Inte ok reklam!

- Jag lovar, det är ett forum om flygresor och hur man samlar poäng i olika förmånsprogram…

Hursomhelst tycker jag inte det är ok reklam och känner mig tveksam till att bidra med kontent som driver trafik till forumet och på så sätt berika företaget bakom Businessclass.com som inte har några skrupler för att tjäna pengar på exploatering och trafficking…
 

TP12

Medlem
Visa bifogad bild 144561
Inte ok reklam!

- Jag lovar, det är ett forum om flygresor och hur man samlar poäng i olika förmånsprogram…

Hursomhelst tycker jag inte det är ok reklam och känner mig tveksam till att bidra med kontent som driver trafik till forumet och på så sätt berika företaget bakom Businessclass.com som inte har några skrupler för att tjäna pengar på exploatering och trafficking…
Sa samma i februari och blockade lokalt - trist att det fortfarande är kvar: https://www.businessclass.com/forum/threads/free-upgrade-coming-your-way.102925/post-1026665
 
Toppen