Senaste nytt

Förskottsbetala till SAS Eurobonus Mastercard för att höja kreditgränsen?

MrRob

Medlem
Halloj,

Något som ändrats med SAS MC Premium eller kan man fortfarande betala in ett belopp (150k) utöver nuvarande limit inför ett större inköp?

Rent tekniskt tror jag att det fungerar men ingenting man bör/får göra enligt SEB. Nog bättre att delbetala beloppet i belopp som ligger under din kreditgräns och återbetala krediten mellan varven för att inte överstiga din kreditgräns.

Valley

Medlem
Halloj,

Något som ändrats med SAS MC Premium eller kan man fortfarande betala in ett belopp (150k) utöver nuvarande limit inför ett större inköp?
Har frågat såväl Amex som E C om detta och fått nobben. Jag får höjd kredit tills köpet är registrerat och då först kan jag betala in.

Brandten

Medlem
Har frågat såväl Amex som E C om detta och fått nobben. Jag får höjd kredit tills köpet är registrerat och då först kan jag betala in.
Tack för svar. Då kan dom se sig i stjärnorna efter betalning via deras kort så kör jag swish istället.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk

PdD

Ny medlem
Jag satte in på SAS MC 300.000 kr och gjorde ett köp en vecka efter inga problem.

För ca ett år sedan när jag försökte göra samma sak gick det bra att betala in, men alla (försök) till köp som översteg kreditgränsen nekades direkt. Det besked/förklaring jag då (till slut fick) fick från SEB var att SEB inte tillåter att man gör köp som överstiger kreditgränsen. Även om ett köp debiteras och krediteras (återköp) under samma månad så dras krediteringen inte bort från den tillåtna summan i debiteringar per månad, utan man kan ändå inte spendera mer än kreditgränsen. Kanske annorlunda nu?

Kreditbolagen får ju normalt inte hantera inlåning. Detta tillsammans med stor risk för penningtvätt gör att de måste begränsa omsättningen till kreditutrymmet. Konsekvensen måste ju annars bli att de måste göra en utökad kundkännedom vid misstänkta och stora transaktioner och det vill de säkert slippa. Bara en teori.

Toppen