Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Davvelavve

Medlem
Vad är det för avbokningsregler om jag bokar en bonusresa nu och avgången är om 22 timmar?

Kan jag då avboka den när som helst imorgon innan avgången?
 

011430121

Medlem
Hej! Har bokat en 2-4-1, fick mail av SAS att ett av benen på hemresan blivit avbokat och de inte kunnat hitta annat flyg. Ser dock i app/hemsida att de verkar satt oss på ett annat plan samma sträcka, dock med endast 30min connection (BRU). Reser SEZ-ADD-BRU-FRA-GOT. Resan är dock vid nyår, är det något jag bör agera på eller mest vänta in om det ändras igen? Är ju 4mån kvar. Så länge inte SEZ-ADD blir avbokat känns det lugnt, verkar inte gå så många flyg där.

Det är ingen risk att hela resan avbokas om jag inte gör något?
Du skall kontakta SAS inom 15 dagar efter att du fick mailet annars godkänner du ändringen.
 

majoren

Medlem
30 minuter understiger MCT, som är 50 minuter. För direkt byte från ett Brusselsairlinesflyg till ett annat gäller undantag, dock inte så lite som 30 minuter. Om du anländer med Ethiopian och fortsätter med Brussels airlines ser det ut som nedan (50 min). Undersök om du kan få en bättre anslutning.
upload_2022-8-24_12-14-7.png
 

chazzie

Medlem
Jag sökte innan min (award)resa till Chicago fram platser, mer eller mindre dagligen till Mauritsius (MRU), större delen med Turkish under juni månad (verkar vara max 330 dagar där), men nu när jag söker på SAS hemsida igen så hittar den inget alls, borttagna platser eller SK IT?

Jag hade tänkt göra klart med 2023 års sommarsemester direkt nu, men tji fick man där! :)
 
Toppen