AirFrance har bra pris i business inom Europa om du kan tänka dig att boka minst 21 dagar i förväg. Vill minnas att det är O-klass på biljetten men där kan jag ha fel. Det är inte ovanligt att du kan skaka fram en tur- och returbiljett för ett par tusen som i sin tur ger 4 x 15 = 60 XP, vid byte i Paris. De överskjutande poängen rullas generöst nog över till nästa år.Jag saknar 35 XP för att behålla guld. Tips på billigaste/smidigaste sättet att få ihop dem?
Yes, boka via appen funkar utmärkt. För tillfället i Krakow, 2 nätter. 6 flighter (ARN-KRK) med AF&KL, 90XP, för 4.453 kr. Endast 747 kr per flight i Business!Upptäckte idag att AF:s ständiga deal inom Europa i Business nu går att boka i deras app. Så istället för att behöva ringa in kan man labba med olika destinationer som ger 75-90 XP för ca 6000 kr.
Alltså kan man bli Flying Blue Gold och Skyteam Elite Plus för under 10000 kr! CooltYes, boka via appen funkar utmärkt. För tillfället i Krakow, 2 nätter. 6 flighter (ARN-KRK) med AF&KL, 90XP, för 4.512 kr. Endast 752 kr per flight i Business!
Nja, inte från scratch va? Du måste väl dra ihop 280 XP då...Alltså kan man bli Flying Blue Gold och Skyteam Elite Plus för under 10000 kr! Coolt![]()
Det ska väl räcka med 180 för Gold, men ... 10 000 låter billigt. Men, skulle inte förvåna mig om det gick.Nja, inte från scratch va? Du måste väl dra ihop 280 XP då...
100 till silver, då ramlar du ner till noll och sedan 180 till va?Det ska väl räcka med 180 för Gold, men ... 10 000 låter billigt. Men, skulle inte förvåna mig om det gick.![]()