Senaste nytt

VIP-service i USA?

SDL

Medlem
Arlanda VIP erbjuder (om jag förstått det rätt) upphämtning (vid ankomst/gate) samt snabbexpedierad passkontroll/immigration. Vet någon om liknande tjänster finns i USA? Tex på EWR eller MIA?

MPC (Mobile Passport Control) är såklart ett bra alternativ om/när det fungerar. Nästa gång vi åker är dessvärre MPC inte ett alternativ, eftersom det är vår första resa med infant (som ej är returning ESTA). Jag skulle därför vilja hitta ett annat alternativ för att slippa köa i immigrationen.

miamiflyer

Medlem
Jag ser inte att det står något om expedierad ankomst utan bara TSA vid avgång.
Står så här under FAQ: “When arriving from an international flight, our guests experience line-free customs and immigration processing at our terminal.”

SDL

Medlem
Tack för tips! Åka via Irland eller Kanada kan såklart vara ett alternativ, om det finns smidiga anslutningar med start från ARN. Det är sydvästra Florida vi brukar åka till och prioriterar kortast möjliga restid med max 1 mellanlandning. Så det brukar bli SAS direkt ARN-MIA och sedan bil, eller ARN-EWR också vidare till SRQ eller RSW. Att åka via ATL skulle såklart fungera, men då blir det 2 mellanlandningar med start på ARN och därmed längre restid. Tjänsten ni tipsade om på ATL är dock precis vad jag letar efter!

Toppen