Senaste nytt

Vinga Lounge Gothenburg Landvetter (PP)

Nu har inte jag så bra koll på loungekey men priset beror väl på hur man har skaffat det och villkoren där? Så är det iaf med Priority Pass, jag som har det via Amex får gästa en person gratis medan om du har det via vissa andra kreditkort gäller det bara för dig själv.
Så om du fått det via något kreditkort borde du kunna få fram priset den vägen.
I appen står det ett pris på 35 dollar, men jag antar man inte betalar i dollar? Jag kan inte minnas att jag gästat någon med varken loungekey eller Priority Pass.

I appen står det ett pris på 35 dollar, men jag antar man inte betalar i dollar? Jag kan inte minnas att jag gästat någon med varken loungekey eller Priority Pass.
Troligtvis om du väljer att debitera via loungekey (alternativt kan man köpa access direkt från loungen). Men som sagt behöver man veta hur du har fått access till lounge key för att svara på frågan.

Exempelvis via Amex och PP så gäller följande:
”After one guest, the Card Account on file with Priority Pass will be automatically charged the guest fee of the Priority Pass Standard program for each additional guest” vilket tidigare har varit £25 men jag vet inte vad det är idag.

Loungekey genom Swedbank = 30 euro, du blippar/drar ditt kreditkort och så debiteras du senare.

Screenshot 2025-07-19 15.29.23.png

Toppen