Senaste nytt

Vilket kort rekommenderar ni mig?

Greygoose

Ny medlem
Hej Alla, ny på forumet här!

Jag tänkte fråga er om vilket kreditkort med PP ni skulle rekommendera mig?

Jag har f.n. Handelsbanken Platinum och får då PP med obegränsade besök. Dock gillar jag inte att jag inte kan samla poäng nånstans och undrar om vilket/vilka kort ni hade valt istället för mitt nuvarande?

Jag använder mest kortet inom tjänsten och har en spend på 10-30 tkr per månad beroende på hur mycket jag reser.

Jag har även ett kreditkort från coop där jag kan omvandla intjänade poäng till eurobonus-poäng, så ett kort man kan samla eurobonus poäng kanske hade varit bäst?

PP är dock ett måste.

Om du inte hade haft PP som ett krav hade jag ju rekommenderat Amex med Eurobonusintjäning om du inte har "budget" för ett Amex Platinum där du får ett SAS EuroBonus Amex Premium med där då får du PP + tillgång till Pontus Lounge på Arlanda.
Du reser inte mycket med SAS så du kan sikta på Guld där mha Amex Elite kort Baspoäng?

Jag tror inte du ska hänga upp dig på att få PP genom kreditkortet - det är nog bättre du skaffar det på ett sätt och sedan skaffar ett SAS AmEx av någon variant. Annars är du rätt låst till vilka kort du kan skaffa och det ger inte någon optimal intjäning.

Är PP ett måste samt EB som lockar hade jag slagit ett slag för platinum. Man får ett Amex premium kostnadsfritt till platinumet. Använd premiumkortet till alla köp men få de bästa försäkringarna oavsett vilket av korten du använder (alltid bästa kortförsäkring som gäller) Du får ett PP per platinumkort, dvs du kan ha ett till extrakortet om du skulle vilja. Sen får du tillgång till Pontus lounge på Arlanda.

Tack för era svar! Eftersom jag flyger ofta vill jag ha tillgång till lounger och därför vill jag ha ett PP med obegränsade besök som jag har nu. Skulle jag köpa det separat skulle det ju kosta mig €399, då kan jag lika gärna skaffa Amex platinum som ni rekommenderat.

Jag ska försöka pruta ner mitt nuvarande handelsbanken platinum o se om jag kan få ner årsavgiften till 1000 kr. Annars överväger jag amex platinum. Finns det någon möjlighet till en lägre årsavgift det första året eller brukar de ha några trevliga kampanjer vid nytecknande?

Tack för era svar! Eftersom jag flyger ofta vill jag ha tillgång till lounger och därför vill jag ha ett PP med obegränsade besök som jag har nu. Skulle jag köpa det separat skulle det ju kosta mig €399, då kan jag lika gärna skaffa Amex platinum som ni rekommenderat.

Jag ska försöka pruta ner mitt nuvarande handelsbanken platinum o se om jag kan få ner årsavgiften till 1000 kr. Annars överväger jag amex platinum. Finns det någon möjlighet till en lägre årsavgift det första året eller brukar de ha några trevliga kampanjer vid nytecknande?

Just nu har de väl en kampanj där man får kvartalet kostnadsfritt.

Toppen