Senaste nytt

Vilket Hilton-hotell runt Los Angeles (LAX) rekommenderar ni?

Maja

Medlem
Sista natten bor jag gärna i närheten av LAX för att slippa risken att fastna i bilköer och medföljande stress.

Bodde på H Hotel Los Angeles, Curio Collection by Hilton förra året. Fint rum, men stördes hela natten av flyg som lyfte och landade. Med andra ord tyckte jag ljudisoleringen var helt värdelös och den nattens sömn blev rätt kass. Frukosten var inte mycket att hänga i julgranen heller. En rostad brödskiva, några vindruvor och ett minimal glas apelsinjuice. Tack, men nej tack till den frukosten om jag någonsin bor där igen.

Söker därför något annat alternativ inom Hilton-kedjan där ljudisoleringen fungerar och helst där en vettigare frukost serveras än en rostad brödskiva.

Läser jag recensionerna på Flyertalk och Tripadvisor så blir jag inte riktigt klok på vilket hotell jag ska välja, så jag tar gärna emot åsikter från er som har bott på något alternativ i närområdet.

Hilton Garden Inn LAX/El Segundo eller DoubleTree by Hilton Hotel LAX - El Segundo ligger bra prismässigt sätt, men får inte kläm på renlighet etc. Recensionerna går verkligen upp och ner... Andra prisvärda alternativ?

Kommer sannolikt bara spendera natten på hotellet och äta frukost innan jag beger mig till flygplatsen. Kan äta i loungen också på flygplatsen, men hade inte riktigt tänkt åka ut så tidigt till flygplatsen varför frukost på hotellet fyller en funktion.

Söker rum 10-11/11 för 1 person i närheten av LAX. Shuttleservice behövs ej då jag har hyrbil.

Tack på förhand!

Jag bodde på Hilton LAX senast i somras. Rummen är rena, men inte jättemoderna. Hörde inga ljud utomhus alls. Loungefrukosten är som en genomsnittlig loungefrukost, lite trångt i rusningstid. Tycker att det är ett prisvärt hotell.

Jag bodde på Hilton LAX senast i somras. Rummen är rena, men inte jättemoderna. Hörde inga ljud utomhus alls. Loungefrukosten är som en genomsnittlig loungefrukost, lite trångt i rusningstid. Tycker att det är ett prisvärt hotell.
Tack, kollar det alterantivet. Loungen kommer jag ej åt som HHG numera, men bör väl få äta i restaurangen isf?

Det finns en annan fördel med Hilton LAX i fall du har hyrt från Hertz. Det finns nämligen en station där så du kan lämna bilen och enkelt ta shuttle därifrån till LAX. Enklare i mitt tycke än Hertz LAX.

Hilton Garden Inn Marina del Rey kan vara ett alternativ, 15 minuter med taxi, ca 25 USD. Vi har åkt till flygplatsen tidig morgon och på förmiddagen och då har vi åkt mot trafiken. Stor parkering vid hotellet.
Rummet är ordinärt, frukosten är lagad och riktigt bra för att vara USA. Har bott där vi tre tillfällen, inga ljud från flygplatsen och trevlig personal.
När vi vid första besöket inte drack av det serverade frukostkaffet (så amerikanskt att man såg botten i koppen), fick vi genast ordentligt kaffe och därefter har vi beställt extra starkt kaffe varje gång. Inga problem. Happy Hour kl 16 med lite smårätter och hyggliga viner. Jag kommer att bo där igen om resan går till Los Angeles-regionen.

Det finns en annan fördel med Hilton LAX i fall du har hyrt från Hertz. Det finns nämligen en station där så du kan lämna bilen och enkelt ta shuttle därifrån till LAX. Enklare i mitt tycke än Hertz LAX.
Är Avis så kan inte dra nytta av det. Hade varit toppen annars! Är rätt dyrt att betala för parkeringen sista natten som egentligen inte behövs.

Hertz ligger dock rejält över i pris för mina datum (än så länge).

Kan du anlända Hilton LAX, checka in och lämna väskorna för att sedan återlämna Avisbilen på Avis LAX och utnyttja den gratis shuttlebussen från flygplatsen till hotellet? Jag bodde själv på Hilton LAX förra året, kvällen före hemfärd. Tycker hotellet ligger föredömligt nära och transporttiderna är fullt acceptabla.

Är Avis så kan inte dra nytta av det. Hade varit toppen annars! Är rätt dyrt att betala för parkeringen sista natten som egentligen inte behövs.

Hertz ligger dock rejält över i pris för mina datum (än så länge).

Kan du anlända Hilton LAX, checka in och lämna väskorna för att sedan återlämna Avisbilen på Avis LAX och utnyttja den gratis shuttlebussen från flygplatsen till hotellet? Jag bodde själv på Hilton LAX förra året, kvällen före hemfärd. Tycker hotellet ligger föredömligt nära och transporttiderna är fullt acceptabla.

Kolla om inte grannen Los Angeles Airport Marriott har Avis onsite, tror det. Då lämnar du väskan med Hilton, kör bilen nästa höger och voila! easy-peasy!

Google Maps

Bodde på Hampton Inn el Segundo förra våren. Mkt högre standard än vanliga Hampton, shuttle till och från flygplatsen, helt ok frukost och definitivt inga problem med störande ljud

@Nilann Har haft ögonen öppna för detta hotell flera gånger, men tyvärr är priset för högt för min sista natt där. Nästa 3ggr så mycket som övriga för tillfället. Dock gillar jag området!

Toppen