Senaste nytt

Vilket headset kör du? (Söker hybrid för hemma/kontor/fritid)

Tjena.

Är i farten att införskaffa nytt headset, främst i arbetssyfte. Sitter i teams-möten ca 4 timmar om dagen men vill även kunna använda lurarna för annat.

Vore skönt att få höra lite motiveringar till varför vissa lurar är bra eller dåliga. Föredrar att kunna para med pc samt iphone och gärna utan osmidig mikrofon. Trådlöst är givet.

Väljer nog mellan olika modeller av jabra, plantronics, sennheiser eller bose?

Jag kör mina AirPods. Riktigt enkelt att växla mellan enheter, de sitter skönt en längre tid, samt att man ser inte ut som en idiot om man går till affären med sina lurar, gentemot de som bär på sina Jabra-headset i affären.. (högst subjektiv åsikt, men ändå :D)

Jag var inne på 700 faktiskt, verkar ha typ samma uppsidor som qc35 fast med designtouch :)

När jag testade Bose 700 så gillade jag dem inte. Designen kan man väl eventuellt tycka är snyggare än QC35, men jag tycker att QC35 är skönare att ha på sig, och är mer flexibla att fälla ihop och sätta undan.
För möten och resor så kör jag en kombination av Airpods Pro och Bose QC35 och jag är väldigt nöjd med det. För löpning har jag ett par Urbanista Athens.

(skulle du bestämma dig för att istället gå Sony-vägen så har jag ett par av deras senaste noise cancelling-modell WH-1000XM4 till salu i Marknadsplatsen-forumet)

Överväg möjligheten till trådat headset om du har behov för hetsiga debatter. Kan vara störigt med latens i trådlösa headset. Många varianter tillåter ju att proppa i en sladd vid behov. För daily use, i mataffären, passiva möten där eventuell latens är utan betydning är det bara att köra trådlöst.

Kör själv Bose 700 som även säkrar 'oljudet' galant. Markant bättre för samtal än B&O h9 som jag körde innan.

Sitter du ett ställe där du inte stör någon annan kan en Jabra 510 eller liknande vara ett bra komplement.

Jag har bytt till Aeropex "bone conduction" som medger omgivningsljud, och är riktigt smidig och bekväm
i situationer när man inte krävers noice cancelling, dvs man kan välja att höra omgivningen, eller stoppa in öronpluggar.

Senate året körde jag QC35 och SONY noice cancelling lurar, men kände att det blev jäkligt svettigt i timslånga videocalls.
In-ear modeller har jag testat ett antal men inte hittat någon som sitter fast nog tryggt.
Aeropexerna kan jag ha på löppasset ute och höra omgivningen samtidigt.
Känns knappt att de sitter där även efter flera timmar. Är väldigt nöjd med dessa.

Köptes på webhallen, finns lite olika modeller.
Webhallen.com

Last edited:
Jag kör mina AirPods. Riktigt enkelt att växla mellan enheter, de sitter skönt en längre tid, samt att man ser inte ut som en idiot om man går till affären med sina lurar, gentemot de som bär på sina Jabra-headset i affären.. (högst subjektiv åsikt, men ändå :D)

Jag är helt med dig!..

Har ett par airpods som jag kör typ hela tiden men varje gång jag använder dom i teams-sammanhang så går batteriet alldeles för tidigt! Har dock den äldre modellen så det kanske skiljer sig?

Jag är helt med dig!..

Har ett par airpods som jag kör typ hela tiden men varje gång jag använder dom i teams-sammanhang så går batteriet alldeles för tidigt! Har dock den äldre modellen så det kanske skiljer sig?

Jag har 2 uppsattningar AirPods. Loser det problemet for mig. Kor ett par Airpods och ett par Airpods Pro, batteritiden ar klart battre pa Pro.

Toppen