Senaste nytt

Vilken lounge i Bangkok

Johanna

Medlem
Åker med Qatar från Bangkok i business jag har ingen status i One World. Vilken lounge är bäst?

Enligt loungebuddy får jag upp följande alternativ
Thai Airways Royal Silk Lounge (D)
Thai Airways Royal Orchid Lounge (E)
Thai Airways Royal Silk Lounge (E)
Cathay Pacific First and Business Class Lounge (G)

Är det inte konstigt att jag har tillgång till Thais lounger som är ett *A bolag? Har bara åkt från BKK med SAS och det var innan jag fattade att jag kunde utnyttja olika lounger.

Thailoungerna är alla väldigt lika o väldigt tråkiga.
Om du har tid/lust kan du ju loungehoppa lite men annars skulle jag köra på Cathay. Klart bättre än Thai.

• Gilla
Reactions: pep
Jag röstar också på Cathay-loungen, såvida du inte åker för sent. I höstas testade jag Thai-varienten. Har guld i One World (BA) och kom till ngn form av guldkortslounge som Thai erbjöd. Var väl ingen höjdare med tanke på det som erbjöds, men det var jag och två andra där, så det var inte överbefolkat.

• Gilla
Reactions: pep
Cathay! Du får et loungepass hos QR til Thai loungerne. Dette kan du bruge hvis du skal bruse eller sove (de fleste har soveafsnit). Men den sublime loungeoplevelse med underlægningsmusik i baren - er Cathays. De har 2 franske champagner og to Australske sparklings. Vis dem kun dit bz-boardingpass - ellers henviser de dig til Thai loungerne.

Bumpar denna gamla tråd. Reser BKK-LHR med Eva Air i Business. Är EBG och har PP. Vilka lounger rekommenderas?

Toppen