Senaste nytt

Vilka lounger på en Etihad boking?

• Thread starter Joakim Reinius
  • Startdatum
J

Joakim Reinius

Guest
Jag åker följande:
CPH-DUS (Air Berlin)
DUS-AUH (Etihad)
AUH-KUL (Etihad)

KUL-AUH (Etihad)
AUH-LHR (Etihad)
LHR-CPH (SAS)

Vilka lounger har jag tillgång till på de resrutten och om det är flera på samma flygplats, vilka rekommenderas? Som jag tror (stort tror): CPH= CPH Apartment, DUS= Open Sky Lounge, AUH=Etihad Premium Lounge, KUL=Plaza Premium Lounge, LHR= Etihad Premium Lounge

Kan det stämma?

Du skriver inte vilken klass du reser i, om du har status i något program eller om du har kreditkort/priority pass som ger access.

Ja du ser, vilken djungel.. Tur man hittade detta forumet. Jag flyger Business Class....

Du lär inte komma in i Etihads lounge på London då det är SAS du flyger där ifrån och de avgår inte ens från samma terminal. Det troliga är att du kommer in i alla star alliance lounger på Terminal 2 på Heathrow förutom Senator delen av Lufthansas lounge.

För mer info om loungerna på Heathrow som du kan komma in i föreslår jag att du läser följande tråd
http://www.businessclass.se/forum/threads/star-alliance-lounger-på-london-heathrow-terminal-2.19124/

Inte ens om hela resan är bokad via Etihad.com?

CPH - CPH Apartment
DUS - Air Berlin Lounge
AUH - Etihad Premium Lounge (T1 eller T3)
//
KUL - Malaysia Airlines Golden Lounge
AUH - Etihad Premium Lounge (T1 eller T3)
LHR - Star Alliance lounges T2 (Lufthansa, United, Air Canada eller Singapore Airlines)

Tänkte egentligen hänvisa till Star Alliance eminenta Lounge Finder men den verkar ha försvunnit från hemsidan

Toppen