Senaste nytt

Vilka flygbolag bör man välja och inte välja i Corona-tider?

igelkotten

Medlem
BA har varit superba vad gäller ombokningar. Senast idag kunde jag boka om helt fritt och enkelt på hemsidan.

Lufthansa var otroligt flexibla i maj när jag ringde och frågade om jag kunde få ändra avreseort (!) på en ekonomibiljett. Inga problem, och utan kostnad.
 

Mr Basic

Medlem
Lufthansa var otroligt flexibla i maj när jag ringde och frågade om jag kunde få ändra avreseort (!) på en ekonomibiljett. Inga problem, och utan kostnad.
Samma här. Hade en billig eko open jaw ARN-FRA-BIO // DUB-FRA-ARN med LH som utan problem/kostnad bokades om till ARN-ZRH-BIO ToR med Swiss.
 
Min erfarenhet under corona är att de enda som upprätthållit ett någorlunda flygnät är AF/KLM.
Inte en massa om och avbokningar och rimliga tider intra EU med byten.
Jag kommer fortsätta flyga med dem.

Vidare så har de ju dessutom premierat oss som flugit under pandemin vilket jag uppskattar.
Jag tror att AF/KLM kommer gå stärkta ur detta till skillnad mot SAS och LH gruppen bla.

Så min rekommendation är AF/KLM.

Som en fotnot så tror jag även att Ryan Air kommer avancera utifrån ovan. Jag blev nyligen aktieägare hos dem efter ha sett deras turnaround tider och ordning var på KRK. Att de sedan kommer fler och fler bekräftelser på hur ”bra” det funkar inrikes i SE gör ju inte min kalkyl sämre. Dock får jag erkänna att i just detta och Evolution så har jag frångått mina investerings principler till förmån för något jag tror på men själv inte nyttjar. Får se hur bra detta är framgent.
 

mylabel

Medlem
Lufthansa har varit super bra, de tar hand om bokningar från resebyrå tom.

AF-KLM är super flexibel som alla säger.

Iberia bör man undvika alla dagar i veckan. Fick ett inställt flyg som man kunde omboka -/+ 10 dagar från original datum bara.
 
Jag fick en schema-ändring på 1,5 timme med Copa. Jag fick ett mejl om att jag kunde välja antingen att acceptera ändringen, få en återbetalning eller få byta avgång. Det var himla smidigt att genom ett klick få tillgång till alla deras avgångar och bara klicka på den avgången jag ville byta till. På mindre än en minut hade jag valt en avgång som passade mig bättre. Biljetten var dessutom köpt av en resebyrå.
 
Jag fick en schema-ändring på 45 minuter med Vueling. Jag fick ett mejl om att jag kunde välja antingen att acceptera ändringen, få en återbetalning eller få byta avgång inom +- 60 dagar. Det var himla smidigt att genom ett klick få tillgång till alla deras avgångar och bara klicka på den avgången jag ville byta till. På mindre än en minut hade jag valt en avgång som passade mig bättre.
 
Toppen