Senaste nytt

Vilka bonusprogram är du medlem i?

Vilka bonusprogram är du medlem i?

• Aegean Airlines Miles & Bonus

Votes: 23 22,1%
  • Air Berlin Topbonus

Votes: 6 5,8%
  • Air France/KLM Flying Blue

Votes: 42 40,4%
  • American Airlines AAdvantage

Votes: 14 13,5%
  • ANA Mileage Club

Votes: 38 36,5%
  • bmi Diamond Club

Votes: 11 10,6%
  • British Airways Executive Club

Votes: 51 49,0%
  • Czech Airlines OK Plus

Votes: 5 4,8%
  • Delta Skymiles

Votes: 6 5,8%
  • Finnair Plus

Votes: 20 19,2%
  • Lufthansa Miles & More

Votes: 39 37,5%
  • Malev Duna Club

Votes: 8 7,7%
  • Malmö Aviation Bonusprogram

Votes: 21 20,2%
  • Norwegian Reward

Votes: 15 14,4%
  • Qatar Airways Privilege Club

Votes: 7 6,7%
  • SAS Eurobonus

Votes: 100 96,2%
  • SJ Prio

Votes: 46 44,2%
  • Thai Airways Royal Orchid Plus

Votes: 10 9,6%
  • United Airlines Mileage Plus

Votes: 8 7,7%
  • US Airways Dividend Miles

Votes: 30 28,8%

• Total voters
    104
  • Poll closed .
Man kan söka alla Star Alliance flygbolag award platser på ANA webbsida (det finns dock vissa undantag dock). Det gäller inte bara ANA flygningar.
Därför de flesta som är medlem på Star Alliance bonusprogram är också medlem hos ANA, just för att kolla award platser.

Och just nu blir jag tokig på "vissa undantag"! ANA har sedan i juni visat tillgång i C på LH's kvällsflight FRA-ARN 18/2, men det har hittills inte gått att boka hos EuroBonus. Jag vill ju in och spendera min eftermiddag i FC-terminalen, för tusan... Kan de inte ta och förstå det??? ;)

Och just nu blir jag tokig på "vissa undantag"! ANA har sedan i juni visat tillgång i C på LH's kvällsflight FRA-ARN 18/2, men det har hittills inte gått att boka hos EuroBonus. Jag vill ju in och spendera min eftermiddag i FC-terminalen, för tusan... Kan de inte ta och förstå det??? ;)
Finns det ingen tillgänglighet i ekonomiklass då? Du kommer in i första klass terminalen i vilket fall som helst, det viktiga är att anslutningsflyget till Stockholm är med Lufthansa. Mat och dryck lär du få så det räcker i terminalen.

Finns det ingen tillgänglighet i ekonomiklass då? Du kommer in i första klass terminalen i vilket fall som helst, det viktiga är att anslutningsflyget till Stockholm är med Lufthansa. Mat och dryck lär du få så det räcker i terminalen.

Ingen som helst tillgång, enligt EB. Ska ringa idag och kolla igen. Finns det plats i ekonomi så kompenserar ju FCT för det med råge.

Då kan vi konstatera att närmare 40 bonusprogram för tåg och flyg är representerade på sidan.

Överlägset störst är SAS Eurobonus, kanske inte så förvånande. Av flygbonusprogrammen kommer sedan British Airways följt av Air France/KLM Flying Blue och Lufthansa Miles & More. Även SJ Prio är relativt stort.

Sedan finns det förstås två stora överraskningar, eller kanske inte, beroende på hur man ser det. Men både US Airways Dividend Miles och ANA Mileage Club är hyfsat välrepresenterade trots att ingen av dessa har någon större koppling till Sverige. Det märks att det finns flera här som lärt sig knepen.

Vilka andra klubbkort har ni?

Hej!

Jag gjorde en räd för några år sedan och gick ur samtliga kundklubbar pga tröttnade på all reklam som kom hem i lådan. Sitter nu och funderar på vilka butiker som faktiskt ger något värde av att vara med i, hur ser kortfördelningen ut i BC.se användares plånböcker?

Toppen