Senaste nytt

Vid gjord bokning EBG vid resa EBS vad gäller?

Bridgeman

Medlem
Vid bokning augusti -17 EBG (gratis platsbokning). Vid resa 18/7 -18 EBS då kräver SAS kostnad för bokad plats. Är detta rätt kan de komma med efterkrav på sittplatsen?

En annan fråga jag samt frugan reser iväg till USA, jag EBG hon EBS vi har samma boknings nr. Har även hon prioboarding/fasttrack eller får hon vänta på sin tur?

Hon har inte prio boarding, däremot Fast track.
Har aldrig hört att sas efterdebiterar för platser. Om ni valt dessa kommer ni mig veterligen få behålla platserna också utan att betala men kan inte ändra gratis när ni inte längre är EBG.

Osäker på hur det är hos SAS när man trillar ner i status. Hos BA kan man räkna med att sittplatsval försvinner per automatik i samma situation.

Det är inte orimligt att SAS vill ha betalt för att ni ska få behålla sittplatserna eftersom ni inte kommer att ha EBG när ni reser. Däremot bör ni kunna få välja att antingen betala eller att SAS får omplacera er vid behov.

Kollade just några bokningar som jag gjorde i Maj då jag var Guld, den 1a Juni ramlade jag ner till Silver, de som är bokade i Go har jag valt platser på och de platserna ligger för tillfället kvar men jag kan inte ändra dom då platsval är utgråat, sträckorna som är i plus går fortfarande att ändra, lika så går det att ändra platser i Business på en pågående poäng resa.

Toppen