Senaste nytt

Vi tar farväl med en kär vän..

Palazzi

Medlem
I Sveriges största facebookgrupp för reseintresserade (med hundratusentals medlemmar), lade en för mig okänd person just upp en bild i från sin stundande resa med Orientexpressen, April 2013.

I en grupp med nära tusen inlägg om dagen är det av ren tillfällighet som jag snubblar över just det där inlägget. Gissa om jag chockas när jag inser att den som, med sin vanliga entusiasm och iver, tar sig först ombord är vår kära kollega och vän Jacob (även jag råkar hamna i kamerans sikte)!

Jag blir både sorgsen och glad när jag ser bilden, för någonstans är det som att den främmande fotografen liksom fångat hans hela essens utan att ha en aning om vem som står i skottgluggen för fotot.

Jag kan inte påstå att jag tror på ödet, men när jag inser att detta möjligen är den enda bild jag sett på mig och Jacob.....ja...det får en att reflektera lite extra. Det får bli en ytterligare G&T i Jacobs minne, nu när han åter gör sig påmind :)
 

Senator

Moderator
Vänner,

På onsdag 3/6 begravs Jacob Molin i Täby gamla kyrka klockan 14.00 med endast de närmaste på plats pga Covid-19. Den som vill skicka en hälsning eller telegram gör det till:

Hallsenius Begravningsbyrå
Box 2873
187 28 Täby

Jag har startat en insamling till Min stora dag i Jacobs minne. Nästa vecka kommer jag även sätta ihop en liten bok med många av Jacobs uppskattade rapporter samt alla hälsningar från denna tråd. Jag måste bara hitta ett snyggt format för detta.

Om ni vill bidra till detta skicka en hälsning i denna tråd samt kan ni donera pengar här:
Businessclass.se insamling i Jacob Molins minne | Egen insamling för Min Stora Dag

Jag har själv lagt en slant in för att få startkapital.

MVH,
Fredrik, Robert, Jason och Hans
 
Toppen