Senaste nytt

Verktyg och sajter för att söka Skyteam awards

intuition

Medlem
Finns det tips på sajter och verktyg för att söka rutter och award platser?

Att boka en allians-award brukar ju betyda att man först måste förstå hur man kan ta sig från A til B och sedan ha någon sorts kalendervy över award-platserna så att man slipper söka datum för datum på alla möjliga kombinationer. Olika flygbolags egna sajter kan ju vara mer eller mindre bra på det, likaså eventuella verktyg.

Tänkte att det kanske kunde vara smart att redan nu försöka förstå vad som är möjligt så att man inte sitter där som en idiot 1 september.
 

Mr Basic

Medlem
Finns det tips på sajter och verktyg för att söka rutter och award platser?

Att boka en allians-award brukar ju betyda att man först måste förstå hur man kan ta sig från A til B och sedan ha någon sorts kalendervy över award-platserna så att man slipper söka datum för datum på alla möjliga kombinationer. Olika flygbolags egna sajter kan ju vara mer eller mindre bra på det, likaså eventuella verktyg.

Tänkte att det kanske kunde vara smart att redan nu försöka förstå vad som är möjligt så att man inte sitter där som en idiot 1 september.
Flightconnections.com funkar för att kolla vilka/vart.

Via awardfares kan du ju söka efter awards inom FTP för KL/AF, Delta och Virgin. Har dock aldrig provat om awards från övriga (Kenya, ITA osv) visas?
 

henrik l

Medlem
Nu kanske inte detta är vassaste kniven i lådan, men för +10 år sedan börja jag kreditera mina Alitalia flighter till Delta Skymiles, efter tips från Dr Miles. Nu har jag mest sökt intra-Europa, men där brukar det poppa upp en del sweet-spots om man vill använda sina miles med KLM/AF/ITA. Söker man interkontinentalt borde man kunna få en ledtråd om vad finns finn tillgängligt hos AF/KLM.
 
Toppen