Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

kexxcream

Medlem
Såg det precis efter min update, STORT grattis måste kännas skönt att verkligen få confirmation efter allt flygande
Tack, det uppskattas. Det känns väldigt bra, hade inte räknat med att det skulle komma såhär snabbt. Var inställd på att beskedet skulle komma först i januari. Nu kan man slappna av och njuta av julen utan att behöva tänka på huruvida man har klarat av utmaningen. Rapporterar när poängen trillar in.
 

Napapijri

Medlem
Har hamnat i en knepig situation som forumet förhoppningsvis har möjlighet att hjälpa till med. Har avklarat 9 bolag och ska sätta in sista pushen med start fredag.

Så här var det bokat:
DatumRuttAvgångAnkomstBolagBetald med
December 13BKK-CAN14:4018:35KenyaPoäng
December 13CAN-PKX21:1500:10XiamenPoäng
December 14PEK-TPE20:2523:50China AirlinesPoäng
December 15TPE-NKG18:4020:25China EasternPengar
December 16NKG-ICN08:1511:15China EasternPengar
December 19ICN-SGN19:3523:20KoreanPoäng
December 20SGN-KUL15:5018:50VietnamPengar

Kenya Airways bokade precis om BKK-CAN till 22:05 den 13:e (landar 02:00), vilket gör att jag missar min anslutning till PKX samma kväll.
Kundtjänst ser inga Xiamen Air-flygningar från CAN, utan enbart China Eastern (som jag trodde inte gick att boka med poäng ännu?). De hittar inte heller något CAN-FOC, CAN-XMN med Xiamen Air - enbart China Eastern även där.

Xiamen har ett flyg CAN-PKX den 14:e kl 12:15 för drygt 4000 kr, men enligt Expedia i bokningsklass U, vilket inte ger poäng. Så det känns lite hopplöst... kundtjänst sa att det kanske går att lösa på flygplatsen, men det känns inte riktigt som något att förlita sig på just nu.

Vet inte om någon ser något annat sätt att kringgå detta, att China Airlines och Korean är bokad på poäng gör kanske att det finns möjlighet till någon form av kreativitet?
 

Coalcandy

Medlem
Har hamnat i en knepig situation som forumet förhoppningsvis har möjlighet att hjälpa till med. Har avklarat 9 bolag och ska sätta in sista pushen med start fredag.

Så här var det bokat:
DatumRuttAvgångAnkomstBolagBetald med
December 13BKK-CAN14:4018:35KenyaPoäng
December 13CAN-PKX21:1500:10XiamenPoäng
December 14PEK-TPE20:2523:50China AirlinesPoäng
December 15TPE-NKG18:4020:25China EasternPengar
December 16NKG-ICN08:1511:15China EasternPengar
December 19ICN-SGN19:3523:20KoreanPoäng
December 20SGN-KUL15:5018:50VietnamPengar

Kenya Airways bokade precis om BKK-CAN till 22:05 den 13:e (landar 02:00), vilket gör att jag missar min anslutning till PKX samma kväll.
Kundtjänst ser inga Xiamen Air-flygningar från CAN, utan enbart China Eastern (som jag trodde inte gick att boka med poäng ännu?). De hittar inte heller något CAN-FOC, CAN-XMN med Xiamen Air - enbart China Eastern även där.

Xiamen har ett flyg CAN-PKX den 14:e kl 12:15 för drygt 4000 kr, men enligt Expedia i bokningsklass U, vilket inte ger poäng. Så det känns lite hopplöst... kundtjänst sa att det kanske går att lösa på flygplatsen, men det känns inte riktigt som något att förlita sig på just nu.

Vet inte om någon ser något annat sätt att kringgå detta, att China Airlines och Korean är bokad på poäng gör kanske att det finns möjlighet till någon form av kreativitet?
Köp Xiamen-resan på deras webbplats? Du kan då välja annan bokningsklass.
 

lillemannen

Medlem
Har hamnat i en knepig situation som forumet förhoppningsvis har möjlighet att hjälpa till med. Har avklarat 9 bolag och ska sätta in sista pushen med start fredag.

Så här var det bokat:
DatumRuttAvgångAnkomstBolagBetald med
December 13BKK-CAN14:4018:35KenyaPoäng
December 13CAN-PKX21:1500:10XiamenPoäng
December 14PEK-TPE20:2523:50China AirlinesPoäng
December 15TPE-NKG18:4020:25China EasternPengar
December 16NKG-ICN08:1511:15China EasternPengar
December 19ICN-SGN19:3523:20KoreanPoäng
December 20SGN-KUL15:5018:50VietnamPengar

Kenya Airways bokade precis om BKK-CAN till 22:05 den 13:e (landar 02:00), vilket gör att jag missar min anslutning till PKX samma kväll.
Kundtjänst ser inga Xiamen Air-flygningar från CAN, utan enbart China Eastern (som jag trodde inte gick att boka med poäng ännu?). De hittar inte heller något CAN-FOC, CAN-XMN med Xiamen Air - enbart China Eastern även där.

Xiamen har ett flyg CAN-PKX den 14:e kl 12:15 för drygt 4000 kr, men enligt Expedia i bokningsklass U, vilket inte ger poäng. Så det känns lite hopplöst... kundtjänst sa att det kanske går att lösa på flygplatsen, men det känns inte riktigt som något att förlita sig på just nu.

Vet inte om någon ser något annat sätt att kringgå detta, att China Airlines och Korean är bokad på poäng gör kanske att det finns möjlighet till någon form av kreativitet?
Precis som @Coalcandy skrev. Boka på deras hemsida och välj fler priser.
Xiamen.jpg
 

nixa

Medlem
Tack, det uppskattas. Det känns väldigt bra, hade inte räknat med att det skulle komma såhär snabbt. Var inställd på att beskedet skulle komma först i januari. Nu kan man slappna av och njuta av julen utan att behöva tänka på huruvida man har klarat av utmaningen. Rapporterar när poängen trillar in.

Hoppas samma mejl trillar in här med snart då! Gissar det är manuellt arbete o gå igenom alla..
 

RobHK

Medlem
Förutom att jag tycker att inlägget är fördomsfullt så vill jag kommentera kostnaden.

Den uppkommer väl bara när någon använder poängen? Jag tror tyvärr inte att det blir så lätt att göra sig av med dem. En miljon poäng är mycket. Om du är EBD så riskerar du inte att förlora dem, men då drar du troligtvis in tillräckligt med pengar till SAS att det kanske ändå inte blir så dyrt för dem. Men jag tror att om det stämmer som ni säger att det är många icke-.skandinaver som hoppat på detta så tror jag inte att det stora flertalet är EBD. Då ligger de nog i farozonen för att poängen fryser inne. Då blir väl kostnaden för SAS noll?

Jag har bott större delen av mitt vuxna liv i Asien så jag är tyvärr inte lika PK som er i Sverige. Att jag bott här större delen av livet innebär också att jag vet hur de är annorlunda än oss nordbor, så nej, inte direkt fördom - upplevda erfarenheter.

Gällande att de skulle låta poängen förfalla, knappast, går man igenom såhär mycket för att få poängen lär man hitta utrymme att använda dom också..
 

guwonder

Medlem
SAS har skickat gratulationsmeddelanden (email) till personer som redan har kvalificerat sig för 1 miljon EuroBonus-poäng:
******
Subject: You’re a SAS EuroBonus Millionaire!
Hi!
It’s with great pleasure that we would like to inform that you have successfully completed our EuroBonus Millionaire challenge and will earn one million EuroBonus points! We’re thrilled to celebrate your incredible journey and this exciting milestone.
We’d love to hear about your adventure! If you’ve captured moments along the way – photos, videos, or memorable stories – we’d be delighted if you’d share them with us.
Here’s how you can contribute:
  • Tell us about your route and your travel experience! Was there a particular moment, destination, or airline that stood out?
  • Is there any specific content you’d like to share with us for a potential feature on our channels?
  • Do you have an Instagram account or other social media profiles? Let us know, we’d love to tag you when sharing your story.
  • Your journey inspires us, and we value your feedback. If there’s anything you’d like to share about your experience or suggestions for improvement, feel free to let us know.
We will be in touch again in the new year to let you know when your points will be credited.
Thank you for being part of this challenge, and well done!
Best,
Marcus and SAS EuroBonus Team
Marcus Holm
Social Media Specialist
Marketing
+46 73 922 01 10
SAS – Scandinavian Airlines
Department: STODP-B
******
 
Last edited:

guwonder

Medlem
Dock kommer utlänningarna inte ha 2-4-1, så priserna blir dyrare. Tänker att dom som även fixar kampanjen är redan väldigt flexibla, så kommer hitta ändå
Kommer poängdelningsgrupper att bildas för att använda 2-för-1 kreditkortsförmån? För närvarande kan du lägga till även vänner till sådana grupper.
 

caberg

Medlem
Jag har nu 14/16 bolag räknade mot utmaningen. Jag har fått allt krediterat, förutom Tarom (flögs den 19NOV i R fare) och Vietnam Airlines (flög den 07DEC i P fare).
Retroreg-sidan ger ett felmeddelande för Tarom. Jag har en claim hos ebretro sedan två veckor tillbaka, men har inte fått några uppdateringar än.

För övrigt fick jag Air Europa krediterat via hemsidan när jag fyllde i förnamnet som "XXXX MR ADT". Om jag fyllde i något annat fick jag bara felmeddelande där också, men tillslut löste det sig.
 
Jag har nu 14/16 bolag räknade mot utmaningen. Jag har fått allt krediterat, förutom Tarom (flögs den 19NOV i R fare) och Vietnam Airlines (flög den 07DEC i P fare).
Retroreg-sidan ger ett felmeddelande för Tarom. Jag har en claim hos ebretro sedan två veckor tillbaka, men har inte fått några uppdateringar än.

För övrigt fick jag Air Europa krediterat via hemsidan när jag fyllde i förnamnet som "XXXX MR ADT". Om jag fyllde i något annat fick jag bara felmeddelande där också, men tillslut löste det sig.
XXXX=ditt namn?
 
Last edited:
Toppen