Har hamnat i en knepig situation som forumet förhoppningsvis har möjlighet att hjälpa till med. Har avklarat 9 bolag och ska sätta in sista pushen med start fredag.
Så här var det bokat:
Datum | Rutt | Avgång | Ankomst | Bolag | Betald med |
December 13 | BKK-CAN | 14:40 | 18:35 | Kenya | Poäng |
December 13 | CAN-PKX | 21:15 | 00:10 | Xiamen | Poäng |
December 14 | PEK-TPE | 20:25 | 23:50 | China Airlines | Poäng |
December 15 | TPE-NKG | 18:40 | 20:25 | China Eastern | Pengar |
December 16 | NKG-ICN | 08:15 | 11:15 | China Eastern | Pengar |
December 19 | ICN-SGN | 19:35 | 23:20 | Korean | Poäng |
December 20 | SGN-KUL | 15:50 | 18:50 | Vietnam | Pengar |
Kenya Airways bokade precis om BKK-CAN till 22:05 den 13:e (landar 02:00), vilket gör att jag missar min anslutning till PKX samma kväll.
Kundtjänst ser inga Xiamen Air-flygningar från CAN, utan enbart China Eastern (som jag trodde inte gick att boka med poäng ännu?). De hittar inte heller något CAN-FOC, CAN-XMN med Xiamen Air - enbart China Eastern även där.
Xiamen har ett flyg CAN-PKX den 14:e kl 12:15 för drygt 4000 kr, men enligt Expedia i bokningsklass U, vilket inte ger poäng. Så det känns lite hopplöst... kundtjänst sa att det kanske går att lösa på flygplatsen, men det känns inte riktigt som något att förlita sig på just nu.
Vet inte om någon ser något annat sätt att kringgå detta, att China Airlines och Korean är bokad på poäng gör kanske att det finns möjlighet till någon form av kreativitet?