Senaste nytt

Var finns chatten till SAS kundtjänst?

Skulle boka resa till Berlin på ungdombiljett, 8-9 augusti.
När jag skulle betala då det blev krasch, försökte igen och allt är borta så fick behöva gå till sas hemsidan igen.

När jag sökte avgång samma datum då det fanns ingen flyget på datum? Mycket strul hos SAS.. har försökt leta kundtjänst på sas men hittar aldrig nåt sas chatten?

Nån som vet vart kan man hitta sas chatten kundtjänst?

Man hittar chatten när man väl har försökt hitta information om sitt problem, troligen för att slippa specifika beteenden där man inte orkar söka informationen själv som är ett utbrett problem och springer till chatten direkt när man kunde läst en FAQ på 10sec.

Så du kommer hitta chatten när du scrollat ner i FAQ'en

Jag hade samma problem härom dagen, fast för att hitta telefonnumret. Till slut fick jag googla fram det för jag lyckades inte hitta en länk till sidan på sas sajt.

Nu har jag bokmärkat sidan där infon finns, men jag tittade för skojs skull nu igen och testade att scrolla ner i Vanliga frågor, men inget dyker upp för mig. Jag har klickat runt hur mycket som helst i de två valen under Kundservice i footern ("Hjälp och support" och "Vanliga frågor"). Jag har till och med testat i olika webbläsare med samma resultat (chrome, firefox, edge).

Vissa svar i FAQ'n har en länk till sidan, men långt ifrån alla. Det känns ju orimligt att man ska behöva leta i irrelevanta frågor för att hitta länken.

Edit: Ser nu att den finns oftare efter djupklick ner i "Kategorier och ämnen". Men mitt problem där var att det fanns inget enskild punkt där som passade mitt ärende så jag klickade ju aldrig så djupt. Borde ju finnas en allmän "hittade du inte vad du sökte?"-punkt.

Last edited:
Man hittar chatten när man väl har försökt hitta information om sitt problem, troligen för att slippa specifika beteenden där man inte orkar söka informationen själv som är ett utbrett problem och springer till chatten direkt när man kunde läst en FAQ på 10sec.

Så du kommer hitta chatten när du scrollat ner i FAQ'en
Tack! Nu hittade jag det. :)

Fattar inte varför SAS gör krångligt för hitta kundtjänst chatten, visst fanns det telefonnummer SAS men gillar ej prata.

Toppen