Senaste nytt

Valda sittplatser försvinner från SAS-bokning

Qraze

Medlem
Blir snart tokig här. :)
Har vid upprepade tillfällen under 2-3 veckor bokat sittplatser på en av mina bokningar med SAS.
Efter ett tag så är sittplatserna borta och jag får upp välj sittplats igen. Kanske går en timma eller så.
Valda platser visas för övrigt både på sas.se och i appen.
Det som är lite skumt är att det via sas.se visar att val av plats är kostnadsfritt (är EBG) medans det i SAS App visar en kostnad.

Någon som varit med om något liknande nyligen?

Är det en bokning via resebyrå? Har varit med om något liknande med en sån bokning där namnet inte stämde helt med mitt EB-konto. Fick be kundtjänst att reservera plats.

Hände mig med. Valde sittplatser för mig (EBG) och min sambo (EBS) och hennes föll bort hela tiden efter en viss tid medan mina låg kvar.
Och efter några försök så märkte jag precis samma sak som du att på sas.se var det gratis för min sambo och via appen var det kostnad.

Ringde till slut till SAS som fick gå igenom att allt stod rätt till och det verkade som att det var något med hur EB nr var registrerade på bokningen som var problemet. Hon bokade våra platser över telefon samt fixade EB nr på bokningen.

Värt att tillägga var att vi var EBS och EBB när bokningen gjordes och ändrat till EBG och EBS numrerna i efterhand. Förmodligen något med det som strulade om jag får lägga min gissning någonstans.

Summa summarum, ring SAS :D

Hände mig med. Valde sittplatser för mig (EBG) och min sambo (EBS) och hennes föll bort hela tiden efter en viss tid medan mina låg kvar.
Och efter några försök så märkte jag precis samma sak som du att på sas.se var det gratis för min sambo och via appen var det kostnad.

Ringde till slut till SAS som fick gå igenom att allt stod rätt till och det verkade som att det var något med hur EB nr var registrerade på bokningen som var problemet. Hon bokade våra platser över telefon samt fixade EB nr på bokningen.

Värt att tillägga var att vi var EBS och EBB när bokningen gjordes och ändrat till EBG och EBS numrerna i efterhand. Förmodligen något med det som strulade om jag får lägga min gissning någonstans.

Summa summarum, ring SAS :D
Tror du är något på spåren. Frugan blev EBS efter bokning. Kontaktar SAS.

Toppen