Based on availability, SkyTeam representatives will make every effort to accommodate your seating preference. As a SkyTeam Elite or Elite Plus passenger, you can reserve one of a number of select seats at the time of booking.
Så här skriver KLM själva:
Air France offers this benefit from France to North America, South America, Asia, Africa, the Middle East (except Israel), the Caribbean and the area of the Indian Ocean and in Business Class on flights to Europe. CSA Czech Airlines only offers this benefit in Business Class. Korean Air offers this benefit to all Elite and Elite Plus members and their companions. Not applicable for group passengers.
Okej, tack för svar. Nu blev tyvärr mitt Alitalia Freccia Alata ganska värdelöst, förutom loungeacess på AMS. Reser jag med KLM:s Cityhoppern (från Linköping) är det ju bra med status så att jag får välja extra comfort-säte och checka in bagage utan kostnad. Får väl hoppas att det går att matcha status till FB nån gång snart.Jag har pratat med kundtjänst på KLM två gånger om detta. Båda gångerna har svaren varit tydliga: det är bara status hos FB som ger möjlighet att boka gratis Economy Comfort-stolar.
Besök AMS/CDG så kommer du vara rätt nöjd med SkyPriority kan jag lova.Okej, tack för svar. Nu blev tyvärr mitt Alitalia Freccia Alata ganska värdelöst, förutom loungeacess på AMS. Reser jag med KLM:s Cityhoppern (från Linköping) är det ju bra med status så att jag får välja extra comfort-säte och checka in bagage utan kostnad. Får väl hoppas att det går att matcha status till FB nån gång snart.