Senaste nytt

Vad vet ni om IndiGo?

I september reser jag till Indien och det kommer att bli lite inrikesflygningar också.

Mina indiska kollegor har stått för bokandet. Flygbolag som bokats är Jet Airways, Air India och IndiGo. De två förstnämnda har jag flugit med förr och känner ganska väl till, men IndiGo är en ny bekantskap för mig.

Vad kan jag förvänta mig? Någon här som har erfarenhet och vill dela med sig?

Hade liknande sits för 3 år sedan. Gick in med 0 förväntningar.
Åkte eko, och måste säga deras eko var bättre än sas go intra Eu.

Minns inte hur det var med käk etc. men planen var nya o fräsha.
Bolaget är väl rätt ungt, men hade smaskat på med orders av hundratals plan.
Jag flög vizag (vishakapatanam) till dehli t/r.

Jämför jag med andra i regionen är de absolut bland de bättre. (Mot Air asia, aur asia x, jet, china eastern etc).

Hej!

Flugit dem t&r till Port Blair för ett par år sedan. Tycker dem är jämförbara med Air India inrikes gällande stolarna. Den enda egentliga skillnaden är väl att IndiGo är LCC och maten som såldes ombord var ingen höjdare.

//Max

Brukar inte maten oftast vara bra på indiska inrikesflygen? För dagen nylagad mat med råvaror som aldrig varit frysta.

När jag var i Indien i januari skrev en av de stora indiska dagstidningarna om en stor undersökning av de indiska flygbolagen. Indigo är visserligen störst men de fick sämst betyg/statistik på flera områden som kundservice och antal flyg i tid. De har även varit inblandade i några skandaler där passagerare mer eller mindre misshandlats av personalen. Men de har en ny flygplansflotta så planen är fräscha med ännu fler plan beställda.

Maten ombord som man kan köpa har varit dålig de gånger jag flugit. Det var varit sådana skurna trekantiga rostbrödsmackor av vitt bröd (visserligen till rätt låga priser internationellt sätt). Så jag köper med något från flygplatsen om jag behöver äta ombord. Annars föredrar jag att flyga Air India eller Jet Airways pga mer tillåtet bagage/mat ingår ombord med möjlighet att välja specialkost.

Toppen