Senaste nytt

Vad gör man när det inte finns biljetter längre?

Faustus

Medlem
Har senaste tiden känt en viss frustration över att jag har hittat typ 0 biljetter business biljetter i long haul med partners till SAS. De få jag hittar är alla SAS egna vilket såklart är väldigt sparsmakat. Funderar nu seriöst på att överge SAS och Amex helt om det bara är huvudbry

Amex premium ger efter i år väldigt begränsad nytta även om jag har relativt stor spend (säg 200k i månaden). Vad gör man då istället?

Leker med tanken att byta till BA, Lufthansa eller möjligen någon annan allians. Hur går tankarna bland er här? Finns det några rimliga alternativ om man är baserad i Sverige? Om det man primärt letar efter är möjligheter att köpa long haul premium biljetter någon per år. En kombo av kreditkort med en allians och gärna med 2-4-1 vouchers eller liknande gör ju att saker blir användbara i slutändan. Att betala för SAS Elite om det inte finns några faktiskt biljetter i slutändan är helt meningslöst.

Tror vi att det kommer bli bättre? Vart beger man sig istället?

200k är (i mitt perspektiv) enorm spend. Amex Premium är uppenbarligen helt fel kort för dig.
Amex Elite hade gjort dig till Diamant-medlem i eurobonus på 8 månader vilket kanske har något ytterligare värde för att du då skulle kunna boka rabatterade "vanliga biljetter köpta för poäng", men mer relevant hade uppenbarligen Amex Platinum med Points Plus varit. Tror du behöver vidga dina vyer för du kan sannolikt uppnå mycket bättre möjligheter att nyttja bonuspoäng om du släpper eurobonus-fokuset.

AmEx Gold Rewards + valfritt Revolut med fokus mot Avios. Obs Revolut är debit så gäller att du har tillräckligt med pengar att kunna täcka för ev. utlägg (förutsätter att 200k/mån inte är 100% privat spend).

• Gilla
Reactions: hco
Toppen