Senaste nytt

Vad gäller vid bokning av Executive Room?

Najk

Medlem
Hej!

Hjälper mor och far att boka en övernattning på Hilton Metropole Florence.

Jag bokar med mitt konto HHD i hopp om att få lite poäng, ofta brukar ju förmånerna gälla med även om jag inte bor på hotellet, men det är inget jag räknar med.

Därför kikade jag på att boka ett Twin Room med frukost.

Sedan noterade jag att jag kunde boka ett Twin Executive Room ”utan frukost” för 5 Euro mer.

Här blir jag konfunderad. I beskrivningen på Executive Room för hotellet står det ”This room offers Executive Lounge access with complimentary breakfast and refreshments”

Sedan när jag ska välja rate så finns det olika att välja på där den billigaste är Hilton Honors Sale. Klickar jag på Rate details står det No breakfast, Full prepayment, No changes or refound.

Jag misstänker att det står fel och att det ingår frukost i loungen som det av min erfarenhet alltid har gjort när man bokar ett Executive Room.

Vad tror ni?

Just så. Frukost i lounge men ej i restaurant är det som gäller (såvida dina HHD-förmåner ej hänger med men räkna inte med det).

Har varit med om flera gånger att HHD-status berättigar till frukost i lounge men inte i restaurangen.

Absolut, det har jag med.

Den fundering jag hade nu var att då raten inte inkluderar frukost men på rummet står det att det ingår frukost. Jag vill veta hur det kommer hanteras som statuslös och jag misstänker att det är frukost i lounge som avses att det ingår men inte i restaurang.

Sedan som HHD brukar man ju ofta få valet att äta var man vill.

Ingen frukost ingår, men access till lounge ingår. Och där serveras continental frukost av enklare slag. Typ så, gissar jag.

Exakt, Executive Room inkluderar alltid frukost i loungen.
IMHO verkar man få ”stora frukosten” också i 70-80 % av fallen, i varje fall utanför Nordamerika.
Felkälla i form av att jag är HHD med rätt till (Continental) frukost i matsalen, men det har omfattat även barn eller andra gäster (i andra rum) som jag rest med.

Ditt “My way” ger dig ju ändå frukost som statusförmån. Så länge du inte har valt poängen istället. Priset måste vara ämnat för de som ligger på nivåer under HHG/HHD.

Ditt “My way” ger dig ju ändå frukost som statusförmån. Så länge du inte har valt poängen istället. Priset måste vara ämnat för de som ligger på nivåer under HHG/HHD.
Men det är ingen rättighet att päronen får statusförmånerna när inte Guldet/Diamanten är med, men i det här fallet skulle det väl bokas Executiverum med loungeaccess....

Lånar denna tråd.
Ska bo 3 nätter på Tokyo Hilton (Shinjuku) som HHG. Frukost ska då ingå men är detta i restaurangen eller i loungen och vad kan man då förvänta sig?

Hur ser Hilton på uppgraderingar? Bör jag boka ett rum precis under Executive för att hoppas på en uppgradering dit eller räcker det med om jag bokar ett billigare rum? (Förstår att det här finns absolut noll garantier).

Toppen