Senaste nytt

Vad får man ta med sig från flyget?

Rodnt

Medlem
Amenity-kitet är ju givet att man får ta med sig. Lika givet är att man tar inget som det står ”property of Airline” eller liknande på

Pyjamas från första klass verkar vara en grej man tar med sig, men jag har aldrig hört om någon som tar med sig filten från business?

Hörlurar? Hur ska man egentligen kunna avgöra vad av det som placerats på sin plats är menat att det ska stanna i flygplanet eller inte när jag går därifrån?

Allt som är engångsartiklar kan du ta med dig. Så nej, du tar inte med dig filten, lakanet eller kudden. Du tar inte med dig större hörlurar, bestick, eller flytvästen. De mesta är ganska självklart. Tror inte det här är någon större issue för de flesta.

Jag ser det så här: om du är minsta tveksam eller tror att du behöver fråga - lämna prylen för det är troligen inte rätt att ta den med sig.

Tror det är just denna kompassen som han vill kalibrera. T.ex. är ju pyjamas en sådan sak som känns tveksam, men som ändå är helt okej att ta med sig. Hade jag inte vetat om det, och följt din tumregel hade jag lämnat pyjamasen i förstaklass.

Tror det är just denna kompassen som han vill kalibrera. T.ex. är ju pyjamas en sådan sak som känns tveksam, men som ändå är helt okej att ta med sig. Hade jag inte vetat om det, och följt din tumregel hade jag lämnat pyjamasen i förstaklass.
Pyjamasen är ju till för att ta med sig, annars slängs den!

Jag har svårt att tänka mig att man återanvänder pyjamasen om den lämnas kvar. Därav borde det vara ok att ta med sig den.

En kanske lite offtopic sak som jag tänkt på är samma tanke fast på hotell. Är det okej att ta med sig något? Vad har ni tagit med för något?
Jag har tagit med ett skohorn och en plastöppnare från radisson som var litet och väldigt praktiskt att ha med när man reser. Jag har även tagit med små enkla glasburkar med tryck på från Hilton som jag nu har grövre kryddor i hemma.

Exakt, tänkte om det går att arbeta fram en regel eller något, men nja. Necessären (eller vad man nu får sina småsaker i) och pyjamas är än så länge undantagen.
Vad är egentligen skillnaden mot filten eller lurarna? Och följdfrågan, funkar detta? Isåfall varför? Jag personligen har aldrig tagit med något annat än necessären, men var jag fått lära mig att jag inte plockar med lurar eller filt har jag ingen aning om.. På något sätt är det kanske intuitivt?

Frågade om jag fick låna en filt av Iceland Air när vi skulle köra runt ön med hyrbil när det fortfarande var kallt och snöigt på nordöstra delen, kändes bra att ha om något skulle hända. Nu ligger den i nuvarande privatbilen då de sa att jag kunde behålla den när vi kom tillbaka. En bra och mysig filt ;)

Annars tar man gärna ett bra amenity kit

Toppen