Mediana
Medlem
Hej,
Funderar på att se över vad vi använder för kort och göra lite justeringar. Har ni några bra förslag hur vi bör lägga upp det. Har känts lite dumt att inte samla mer EB poäng med tanke på att vi reser en del.
Mannen
Några förslag på hur vi bör lägga upp det? Eftersom SAS inför årsavgift på Mastercardet så funderar jag på att ge upp det men jag har till Juli 2018 på mig. Borde vi satsa på ett till Amex?
Funderar på att se över vad vi använder för kort och göra lite justeringar. Har ni några bra förslag hur vi bör lägga upp det. Har känts lite dumt att inte samla mer EB poäng med tanke på att vi reser en del.
- SEB Visa kopplat till mitt lönekonto. Ett kort jag i stort sett endast använder för att ta ut kontanter ur bankomaten eller köpa valuta med.
- SAS Mastercard som jag gör mina dagliga köp med. Skaffade det eftersom det var gratis för EBG och tänkte, ja, men kan väl ge lite poäng.
- Santander Mastercard. Använts för alla köp utomlands eftersom de inte har något valutapåslag (den saken verkar dock ha ändrats nu) och är gratis.
- Amex Platinum extrakort kopplat till min man. Det kortet använder jag i stort sett endast för försäkringens skull, så flygresor och hyrbil.
Mannen
- Amex Platinum både privat och för företaget.
- Swedbank Mastercard för alla köp som inte tar Amex
- Swedbank Maestro. Bankomatuttag? Osäker på varför han har det till.
Några förslag på hur vi bör lägga upp det? Eftersom SAS inför årsavgift på Mastercardet så funderar jag på att ge upp det men jag har till Juli 2018 på mig. Borde vi satsa på ett till Amex?