Senaste nytt

Vad är bra pris för STO (Stockholm)-HK (Hong Kong)-SIN (Singapore)-STO (Stockhol) med Qatar airways?

kajsa84

Medlem
Hej!

Jag håller på att boka flyg med Qatar. Det är open jaw-biljett i januari 2018. Stockholm-Hong Kong, Singapore-Stockholm. Får upp pris på 10 000 kr för två personer. Finnair flyger för drygt 8 000 men tiderna funkar inte. Vad säger ni, kommer priserna att komma ner eller är det dags att slå till? Jag tycker det är svårt att säga när det är open jaw-biljett.

Om det är så långt fram som januari 2018 hade jag nog väntat lite. En del flygbolag har kanske inte hunnit ladda in alla fares ännu och så.
5000 per person för open jaw till Asien med (för dig) bra flygtider är ett bra eller helt OK pris tycker jag.

Qatar brukar ju ha kampanjer och man kan oftast köra open jaw med dom.
Priserna i Business brukar vara ca 10-12000 per person och ekonomi typ 3-4000 om jag kommer ihåg rätt.

5000 tycker jag är helt ok pris om ni har väldigt specifika dagar. Är bara Qatar ett alternativ? Annars är ju sas till Hong Kong ofta billigt och går kanske att kombinera med Singapore Airlines.

Det är ett OK pris. Går dock att komma ned en tusenlapp till eller så om ni tajmar en kampanj. Qatar brukar ha rea då och då, och brukar gå bra att göra open-jaw. Jag skulle inte alls heller vara främmande för att göra ARN-HKG med SAS på kampanj (går att få för 2500-3000 då och då), och sedan separat bijett t/r därifrån med valfritt bolag.

Har gjort just denna open-jaw mellan HKG och SIN åtskilliga gånger för priser mellan 10-15000 i business med QR lite beroende på kampanj och antal resenärer, samt om bägge destinationer varit med på kampanjen eller endast den ena.

Var brukar ni boka? Är det en specifik sökmotor som är bäst för open jaw-flyg? Jag brukar använda flygresor.se. Vi håller koll på kampanjerna så har inte bokat ännu. Priserna ligger fortfarande runt 10 000 för två.. Sas direktflyg är rätt så dyra så länge. Kostar runt 13 för två.

Leta gärna priser på de olika sökmotorerna, men boka alltid (...alltid, alltid) direkt hos flygbolaget om möjligt.

Ibland kan man inte kombinera biljetter med olika bolag på flygbolagens egna hemsidor, och är hänvisad till online-resebyråer (OTA), men ska du flyga enbart Qatar skulle jag boka hos Qatar.

Det kommer (nästan) garanterat billigare priser med Qatar. Vårens kampanjer brukar gälla för resor t.o.m. mitten av december. Nästa våg (i sommar/höst) brukar gälla för utresor till mars/april.

Om jag vore ni skulle jag vänta ett tag med bokningen och anmäla mig till deras nyhetsbrev.

Ja, det är väl smartast att vänta. Vi har bokat en kryssning i Asien med vissa datum så därför håller jag på att bevaka priser. Vill helst inte betala mer än nödvändigt för flygen eftersom kryssningen+ hotell i Singapore och Hong Kong kostar en slant...

Det blev inte Qatar. Hittade väldigt bra pris med Turkish, 3390 kr per person... Känner mig mycket nöjd med priset! Får vi bara se hur Turkish är jämfört med andra flygbolag. Har inte provat tidigare!

Toppen