Senaste nytt

Världens bästa nya boutiquehotell heter Stora Hotellet och ligger i Umeå

Jacob

Medlem
Världens bästa nya boutiquehotell, kan det ligga i London eller Paris måntro? Kanske i New York? Fel, det är till metropolen Umeå man i så fall ska åka. Vid Boutique Hotel Awards som avgjordes i London i veckan gick priset för "världens bästa nya boutiquehotell" till Stora Hotellet i Umeå. Med i bedömningen finns kriterier som design,…

Som fd Umeåbo under dryga 10-år förvånas jag dock över hur Stora Hotellets omgivningar har förändrats i och med det nya kulturhuset. Stadsarkitekter verkar vara ett släkte man inte blir klok på:D

Jag har bott där och jag måste också säga att det där hotellet hamnar riktigt högt upp på min lista över hotell. Klart värt ett besök!

Bor i frekvent i Umeå och har bott där två gånger när det varit dåligt med rum på "kedjehotell", då i juniorsvit som är trevlig på alla sätt och vis men när man kommer in vid 8-9 tiden och ger sig av innan frukosten börjat så spelar det liten roll. Skulle jag semestra är det ett första val i Umeå alla gånger för mig och jag har nog bott på alla hotell i staden.

Toppen