Senaste nytt

Värdering av SAS plus kontra SAS go

Hej!

När ni reser privat hur värderar ni då SAS plus?
Ibland kan man ju hitta plus-biljetter som endast är ca 15-20% dyrare än go.
Hur mycket högre värderar ni plus inrikes samt utrikes?

Bör man så till om det endast skiljer 20% eller är det fortfarande för dyrt?

När jag tidigare reste privat utrikes, även inom Norden, så valde jag economy extra för att det skilde oftast väldigt lite i pris och i några fall var det till och med billigare.

Jag skulle nog göra samma sak med SAS Plus idag om prisskillnaden är upp till 20%.

Är man inte EBG så tycker jag att fasttrack, loungeaccess, priotaggning motiverar åtminstone en viss höjning av priset, kanske 3-500 kr.
Omborddelen (mat, sitta i fram etc) är väl max ett par hunda kronor.

Så för en intraeuroparesa skulle jag kunna betala 10-15% mer. Jag bokade en plusresa till NCE nyligen, där var billigaste go 2000 kr, och plus var 2250 kr. Det var ju lätt val för plus för mig.

Det beror väl på vilket EB-kort man har, har man EBB så är det ju mera värt att åka plus än om man har EBG eftersom de flesta Plus-fördelar redan ingår i EBG.

Är man inte EBG så tycker jag att fasttrack, loungeaccess, priotaggning motiverar åtminstone en viss höjning av priset, kanske 3-500 kr. Omborddelen (mat, sitta i fram etc) är väl max ett par hunda kronor....
Der er jo også mere PRESTIGE og extra-points. Dertil kommer en bedre service om noget går galt. Lad os sige op til 25% mere :)

Inrikes: Privat så tar jag det som är billigast. Inget att fundera över.
Utrikes: Det beror på omständigheterna.

Der er jo også mere PRESTIGE og extra-points. Dertil kommer en bedre service om noget går galt. Lad os sige op til 25% mere :)

Sant! Poängen glömde jag, den är ju faktiskt en fördel. Samt den där härligt mysiga varma känslan man får när man sjunker ner i stolen på rad 1 och ser alla fattiga ekonomiklassresenärer krångla sig genom mittgången med sina bagar ner till rad 30 ;)

Jag har valt plus ett par gånger även då skillnaden har varit mer än 25%, men då har det varit för poängens skull.

Produkten i sig kanske inte är värd 500 SEK / 20% extra. Däremot valde jag PLUS när jag bokade semesternresan i sensommar.
Är vädret bra i Svedala så avbokar jag flyg och hotell (allt återbetalt minus bokningsavgift) och skulle det bli dåligt väder så får semestern lite lite extra lyx och poäng

Toppen