Senaste nytt

Väntetid säkerhet på Düsseldorf?

Precis landat på DÜSSELDORF och hotellet säger här på flygplatsen att dom rekommenderar security 3 timmar innan (även utan bagage)
Någon som har erfarenhet från säkerhet här senaste tiden?

Svarar mig själv. Gick dit 2 timmar innan boarding vilket ändå kändes ok, rådet om 3 timmar var nog bra om man ska checka bagage. Mycket långa köer men till Terminal C räckte det kanske med 30 minuter. Troligtvis 1-2 timmar till B.
Hemsidans egna angivelse av köläget stämmer ej.

Svarar mig själv. Gick dit 2 timmar innan boarding vilket ändå kändes ok, rådet om 3 timmar var nog bra om man ska checka bagage. Mycket långa köer men till Terminal C räckte det kanske med 30 minuter. Troligtvis 1-2 timmar till B.
Hemsidans egna angivelse av köläget stämmer ej.

Bra att veta är att man kan välja vilken security man vill, man kan gå mellan A, B och C airside, så om det är stor skillnad så ta den som indikerar kortast tid.

Har vart där senast i höstas, men detta är inget nytt uppkommet problem, alla gånger jag varit där senaste 10 åren är det samma historia. Sist var dock all time high, vi var där 4-5 timmar innan, checkin desk öppnad 1,45 innan, security (trots fast track som de stängde) tog 2,5 timmar. Planet var tvunget att hållas då större delen av passagerarna stod i securityn, missat connection pga det.

Mitt råd är samma som hotellet, ta minimum 3 timmar innan och kör handbagage om du har möjlighet.

Enig i råden, det var otroligt lång kö med många svängar till B, betydligt kortare till C och det var enbart för vårt flyg gick från C som vi tog den. Många tyskar i kön till B som vi talade med som ändå verkade lite rutinerade som ändå stod i B….

Toppen