Hej!
Vi ska spendera en del av kommande februari i florida.
Familj med 2 vuxna och 2 barn. Eurobonuspoängresa med SAS.
Vi har bokat både ut och hemresa men nu har dom ändrat flygplanstypen på hemresan så funderar på om vi ska göra någon ändring men behöver era välunderbyggda gissningar.
Vi har fått dela familjen i 2 bokningar eftersom det inte släpps tillräckligt många eurobonusbiljetter i business för att hela familjen ska kunna vara på en bokning och så som resan är nu så flyger vi till Miami och hem från Washington (i väntan/förhoppningen på att Miami släpps).
Flygplanstypen hem har ändrats till A 321 neo och där flyger 2 av oss i Business och 2 i Plus.
Förhoppningen är som sagt i första hand att boka om till Miami som hemresa oxå och i andra hand uppgradera dom 2 i Plus till Business.
Med ändringen av flygplanstyp så är väl SAS Plus kabinen mindre och även Business? Det borde betyda sämre chans till att dom släpper fler Businessplatser till poängbokning?
Ett 3e alternativ skulle kanske kunna vara att ändra hemresan till Atlanta? Där det flygs med A350-900? Om man hittar en resa med 2 i Business och 2 i Plus, skulle ni gissa på att det är större chans att det släpps fler poängbiljetter där än Washington?
Antingen flyger vi eller tar en hyrbil från Orlando till Washington/Atlanta
Har någon varit med om liknande situation eller har en kvalificerad gissning?
Ha de gott
Vi ska spendera en del av kommande februari i florida.
Familj med 2 vuxna och 2 barn. Eurobonuspoängresa med SAS.
Vi har bokat både ut och hemresa men nu har dom ändrat flygplanstypen på hemresan så funderar på om vi ska göra någon ändring men behöver era välunderbyggda gissningar.
Vi har fått dela familjen i 2 bokningar eftersom det inte släpps tillräckligt många eurobonusbiljetter i business för att hela familjen ska kunna vara på en bokning och så som resan är nu så flyger vi till Miami och hem från Washington (i väntan/förhoppningen på att Miami släpps).
Flygplanstypen hem har ändrats till A 321 neo och där flyger 2 av oss i Business och 2 i Plus.
Förhoppningen är som sagt i första hand att boka om till Miami som hemresa oxå och i andra hand uppgradera dom 2 i Plus till Business.
Med ändringen av flygplanstyp så är väl SAS Plus kabinen mindre och även Business? Det borde betyda sämre chans till att dom släpper fler Businessplatser till poängbokning?
Ett 3e alternativ skulle kanske kunna vara att ändra hemresan till Atlanta? Där det flygs med A350-900? Om man hittar en resa med 2 i Business och 2 i Plus, skulle ni gissa på att det är större chans att det släpps fler poängbiljetter där än Washington?
Antingen flyger vi eller tar en hyrbil från Orlando till Washington/Atlanta
Har någon varit med om liknande situation eller har en kvalificerad gissning?
Ha de gott