Senaste nytt

Utmaning/Lek: Jorden runt med riktiga flyg

ekf

Medlem
Inspirerad av palmens utmaning tänkte jag att vi kunde köra en variant, där alla sträckor ska ha reguljära flyg med flightnummer. Allians spelar ingen roll, men tanken är att detta kanske kan inspirera till något resbart för någon. Vi får se hur långt vi kommer...

Observera de justerade reglerna i denna utmaning!

Regler: Man ska ta sig jordent runt via minst 5 kontinenter och max 10 stopp i varje kontinent (vid återvändande till startkontinenten kan man göra 10 stopp till).
  • Nästa flygplats ska börja på bokstaven (IATA förkortning) som flygplatsen innan slutade på (IATA förkortning).
  • Man får inte korsa en väg som redan har flygits. Man kan med andra ord inte flyga STS-SFO-OAK-KOA då sträckan OAK-KOA korsar STS-SFO.
  • Max 10 stopp i varje kontinent
  • Minst 5 kontinenter måste passeras innan man kommer tillbaka till startkontinenten
  • Man får inte komma tillbaka till en kontinent som man redan varit i förutom när minst 5 kontinenter har passerats
  • Man får bara lägga in en flight åt gången. Innan man får posta igen måste minst 2 andra personer ha postat vidare flighter.
  • Endast sträckor med riktiga reguljära flighter godtas! Flightnummer ska postas tillsammans med den uppdaterade rutten.
  • Man får inte flyga över och passera en kontinent (tex CMB-BSB som kommer att korsa över Afrika från Asien till Sydamerika
  • Målet är att komma tillbaka så nära som möjligt till ursprungsflygplatsen med så många flighter som möjligt på vägen.

Jag börjar med Göteborg-Köpenhamn, SK1439

Edit: Det gör vi ju inte alls det, se längre ner för start!

Last edited:
Så bär det av till London Heathrow med BA795.

map

Great Circle Mapper

Och där tycks resan ta slut... Från RDU finns inga linjer till IATA-kod som startar på U.
Jag hittar inga heller. För att vi inte ska stanna så här kort in i det hela så föreslår jag att vi stryker LHR-RDU och står nu på LHR och inväntar nästa flyg.

Toppen