Senaste nytt

Utmaning! 6 pers - 3st 4-2-1 vocuhers - 2st förfaller!

Hej! Är ute i totalt sista minuter. Corona pandemin har fått mig att helt glömma mina Amex vouchers.
Jag har 3 st Vouchers 2-för-1. Av dessa går två ut nu vid nyår! Vill såklart inte förlora dem.

Någon vänlig själ som vill hjälpa mig? Har svårt att förstå hur jag ska hitta resa för 5-6 personer. Jag har ca 350.000 EuroBonus poäng, kan lösa in Coop-poäng för 5.000 SAS poäng ytterligare. Kan tänka mig lägga till typ 30.000 om det behövs (pengar är egentligen inga problem - men vill såklart främst använda mina poäng).

Vill resa från Stockholm, till någonstans med sol och bad. Helst hösten/vintern 2022.
Ger all info enligt "rätt mall" nedan också.

Vi är 5 i familjen (3 vuxna, 3 barn mellan 4-9 år). Men jag har 3 vouchers - och kan tänka mig åka 6 personer (3 vuxna). Då kan vi ta med mormor - som får va barnvakt! ;-)

Suttit och sökt frenetiskt senaste dagarna - men blir så mycket svårare med högt antal stolar. Är ingen expert på det här med poängresor. Vill någon vänlig själ hjälpa till?

Följdfråga: Hur blir det om vi åker 5 pers?
  1. Bör vi köpa 4 biljetter med poäng och betala för femte personen? För att spara poäng / inte slösa vouchers?
  2. Vi får inte hamna i en situation där vi blir ombokade på olika flyg (går såklart att separera oss till två sällskap, men inte 2+2+1, eftersom vi har 3 barn).
Alternativ resa - en rolig resa med frun
Går detta inte hitta en resa för 5-6 pers så kan jag också tänka mig använda 1 voucher 2-4-1 (och låta den andra gå förlorad). I så fall tänker jag mig en ToR resa med frun till någon vacker / kul stad långt bort - max 7-8 dagar. Typ New York, LA, Shanghai eller liknande. Från Stockholm.

Men helst en resa för 6 familjen och 3 vouchers:

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda
  • Var är din destination? Vart som helst utanför Europa - med sol och bad. Helst typ Mexico, men Thailand, Bali m.m. är också intressant.
  • Typ av resa? ToR
  • När vill/behöver du resa ut? Helst hösten / vintern 2022 (när det är kallt i Sverige). Men kan åka när som helst under 2022.
  • När vill/behöver du komma hem? När som helst
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 2 veckor (flexibel)
  • Hur många personer som skall resa? 3 vuxna, 3 barn (4, 7, 9 år)
  • I vilken kabinklass? Helst Business class åtminstone. Känns slöseri med poäng annars.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som helst
  • Vad är din budget? (per person) Pengar är inga problem egentligen. Men vill såklart att poängen tar mig längsta biten - men kan lägga till 40.000 om det behövs.
  • Vad är det viktigaste för dig? 3 små barn, så inte för långa / många byten. Gärna max 3-4 timmar.

Bara så jag (som är ny i världen med poängresor) inte missförstår: Menar du att vi måste åka som två olika sällskap? Alltså inte åka samma flighter osv?

Dessvärre högst troligt om ni inte nöjer er med att flyga i ekonomi. Att försöka hitta sex business-biljetter via Eurobonus på samma flight i slutet av december i en pandemi när alla sitter på högvis med poäng och inte kunnat flyga på länge.. är minst sagt osannolikt dessvärre.

Bara så jag (som är ny i världen med poängresor) inte missförstår: Menar du att vi måste åka som två olika sällskap? Alltså inte åka samma flighter osv?
Ni kan nog behöva dela upp er i tre sällskap, om du ska använda tre vouchers… en vuxen + ett barn i varje sällskap. Med lite tur kanske ni kan åka delvis samma flighter, men räkna inte med det.

Denna ut 3 grupper
upload_2021-12-29_16-35-56.png

upload_2021-12-29_16-36-35.png
upload_2021-12-29_16-36-46.png

Thailand i C för sex personer blir 495.000 EB-poäng så det blir svårt. Redan till Nord-/Centralamerika blir det omöjligt att boka redan nu eftersom TS sitter på 350.000 EB-poäng..

Vad snällt av dig att hjälpa till Andreas. Uppskattas!

Två frågor:

1) Kan jag använda en voucher för en hemresa sen också? Exempelvis med Star Alliance? Eller är den "förbrukad" om jag bokar enkelresa?

2) Jag ser inga resor alls för ARN-BKK 2 pers varken 26/27/28 november 2022. Är det gamla printscreens eller gör jag något fel? Jag söker inte via SAS "Eurobonus sökmotorn" utan vanlig SAS sökning för 2 pers. Jag hittar inga resor alls i november 2022 - varken för poäng eller SEK.

Får bara "Inga tillgängliga avgångar för det valda antalet passagerare detta datum."

Toppen