joelsvantesson
Medlem
Hej! Är ute i totalt sista minuter. Corona pandemin har fått mig att helt glömma mina Amex vouchers.
Jag har 3 st Vouchers 2-för-1. Av dessa går två ut nu vid nyår! Vill såklart inte förlora dem.
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig? Har svårt att förstå hur jag ska hitta resa för 5-6 personer. Jag har ca 350.000 EuroBonus poäng, kan lösa in Coop-poäng för 5.000 SAS poäng ytterligare. Kan tänka mig lägga till typ 30.000 om det behövs (pengar är egentligen inga problem - men vill såklart främst använda mina poäng).
Vill resa från Stockholm, till någonstans med sol och bad. Helst hösten/vintern 2022.
Ger all info enligt "rätt mall" nedan också.
Vi är 5 i familjen (3 vuxna, 3 barn mellan 4-9 år). Men jag har 3 vouchers - och kan tänka mig åka 6 personer (3 vuxna). Då kan vi ta med mormor - som får va barnvakt! ;-)
Suttit och sökt frenetiskt senaste dagarna - men blir så mycket svårare med högt antal stolar. Är ingen expert på det här med poängresor. Vill någon vänlig själ hjälpa till?
Följdfråga: Hur blir det om vi åker 5 pers?
Går detta inte hitta en resa för 5-6 pers så kan jag också tänka mig använda 1 voucher 2-4-1 (och låta den andra gå förlorad). I så fall tänker jag mig en ToR resa med frun till någon vacker / kul stad långt bort - max 7-8 dagar. Typ New York, LA, Shanghai eller liknande. Från Stockholm.
Men helst en resa för 6 familjen och 3 vouchers:
Jag har 3 st Vouchers 2-för-1. Av dessa går två ut nu vid nyår! Vill såklart inte förlora dem.
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig? Har svårt att förstå hur jag ska hitta resa för 5-6 personer. Jag har ca 350.000 EuroBonus poäng, kan lösa in Coop-poäng för 5.000 SAS poäng ytterligare. Kan tänka mig lägga till typ 30.000 om det behövs (pengar är egentligen inga problem - men vill såklart främst använda mina poäng).
Vill resa från Stockholm, till någonstans med sol och bad. Helst hösten/vintern 2022.
Ger all info enligt "rätt mall" nedan också.
Vi är 5 i familjen (3 vuxna, 3 barn mellan 4-9 år). Men jag har 3 vouchers - och kan tänka mig åka 6 personer (3 vuxna). Då kan vi ta med mormor - som får va barnvakt! ;-)
Suttit och sökt frenetiskt senaste dagarna - men blir så mycket svårare med högt antal stolar. Är ingen expert på det här med poängresor. Vill någon vänlig själ hjälpa till?
Följdfråga: Hur blir det om vi åker 5 pers?
- Bör vi köpa 4 biljetter med poäng och betala för femte personen? För att spara poäng / inte slösa vouchers?
- Vi får inte hamna i en situation där vi blir ombokade på olika flyg (går såklart att separera oss till två sällskap, men inte 2+2+1, eftersom vi har 3 barn).
Går detta inte hitta en resa för 5-6 pers så kan jag också tänka mig använda 1 voucher 2-4-1 (och låta den andra gå förlorad). I så fall tänker jag mig en ToR resa med frun till någon vacker / kul stad långt bort - max 7-8 dagar. Typ New York, LA, Shanghai eller liknande. Från Stockholm.
Men helst en resa för 6 familjen och 3 vouchers:
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda
- Var är din destination? Vart som helst utanför Europa - med sol och bad. Helst typ Mexico, men Thailand, Bali m.m. är också intressant.
- Typ av resa? ToR
- När vill/behöver du resa ut? Helst hösten / vintern 2022 (när det är kallt i Sverige). Men kan åka när som helst under 2022.
- När vill/behöver du komma hem? När som helst
- Hur länge vill du vara borta? Ca 2 veckor (flexibel)
- Hur många personer som skall resa? 3 vuxna, 3 barn (4, 7, 9 år)
- I vilken kabinklass? Helst Business class åtminstone. Känns slöseri med poäng annars.
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilket som helst
- Vad är din budget? (per person) Pengar är inga problem egentligen. Men vill såklart att poängen tar mig längsta biten - men kan lägga till 40.000 om det behövs.
- Vad är det viktigaste för dig? 3 små barn, så inte för långa / många byten. Gärna max 3-4 timmar.