Senaste nytt

Utelåst från SAS-kontot i webbläsaren...

JPB

Medlem
...men jag kan logga in SAS-appen. Jag lyckades även genomföra ett lösenordsbyte genom att välja "glönt lösenord", och kunde sedan logga in i appen med det nya lösenordet, men inte på webben.

Får det här meddelandet när jag försöker logga in:

Ditt konto har blockerats efter flera upprepade inloggningsförsök. Vi har skickat ett e-postmeddelande till dig med instruktioner om hur du avblockerar det

Jag har inte sett till något mail med instruktioner, har även gått igenom spamkorgen. Någon som varit med om samma och vet vad jag borde försöka göra härnäst?
 

mha321

Medlem
Och be dem kolla att det sitter rätt epostadress på den - det troligaste är väl att mailet inte levereras OK, men det finns alltid en risk om någon tagit sig in på kontot att de har bytt epostadressen... (mest troligt av allt är väl som vanligt systemfel hos SAS, men absolut bäst att verifiera)
 

henke12

Medlem
Hände samma sak för mig,
Enligt uppgift från telefonkundtjänst mycket strul nu.

Använd appen för att byta lösenord, sen funkade det att logga in efter 1h för mig.
Rensade även cookies
 

Shoreline

Medlem
Hände mig för en vecka sedan när jag försökte logga in.

Fel lösenord, trots att det var rätt (detta händer titt som tätt på SAS nu för tiden). Fick ett mail från SAS – kanske var/är något strul med deras auth0-koppling, men kontot gick att "låsa upp" igen med länken i mailet.
 

intuition

Medlem
Har haft samma en tid. I mitt fall var det inloggning med namn som var spärrat. Inloggning med epost (dvs samma konto och lösenord) fungerar fint
 
Toppen