Uteblivna Eurobonus-poäng i Flygbussarnas app

joakim-p-n

New member
I samband med bokning av Flygbuss-biljetter över nätet uppger jag alltid mitt EB-nummer, vilket sedermera syns på biljetten som mailas till mig, och genererar poäng 1:1. Nu har Flygbussarna lanserat en ny app i vilken man kan köpa biljetter och i samband med det uppge sitt EB-nummer för att få poäng. När jag för första gången genomförde ett köp i appen idag angav jag mitt EB-nummer, men på biljetten som mailades till mig syns mitt EB-nummer plötsligt inte längre.



Har någon annan märkt detsamma? Betyder detta att jag kan glömma poängen, trots att jag fyllt i allt helt rätt?
 
Exakt samma problem.



Mailat deras kundtjänst för över en månad sedan men de har "lång handläggningstid". Har inte haft tid att ringa.



Dagen efter att jag gjort det bokade jag på webben när jag skulle hem och det fungerade felfritt. Sedan dess rör jag inte den appen förrän de har svarat och fixat den.
 
Tack för informationen. Verkar vara samma problem för mig. Hade inte noterat det innan.
 
Svagt. Speciellt som de marknadsför möjligheten att registrera Eurobonus som en av de stora nyheterna i appen. Men ok, 396 poäng åt skogen förmodligen. Appen avinstalleras omedelbart.
 
Idag ramlade plötsligt poängen in för det som saknades i December för mig. Bakdaterat till December förstås - det är tur att man håller koll på summan på poängkontona.



Har dock fortfarande inte fått något svar på mitt mail till dem, men nu finns poängen på kontot. Men fram tills dess att jag hört något faktiskt svar från dem, så fortsätter jag att hålla mig undan från appen.
 
mha321 skrev:Idag ramlade plötsligt poängen in för det som saknades i December för mig. Bakdaterat till December förstås - det är tur att man håller koll på summan på poängkontona.Har dock fortfarande inte fått något svar på mitt mail till dem, men nu finns poängen på kontot. Men fram tills dess att jag hört något faktiskt svar från dem, så fortsätter jag att hålla mig undan från appen.Klicka för att utvidga...
Jag mailade också Flygbussarnas kundtjänst, men har inte fått något svar från dem.
 
Joakim P N skrev:Jag mailade också Flygbussarnas kundtjänst, men har inte fått något svar från dem.Klicka för att utvidga...


Föga förvånande. Har haft en del kommunikation med dem gällande allt från dubbeldragningar på 10-kort till en förares fruktansvärda attityd och det verkar som kundtjänst bemannas av en ensam tjej som inte verkar göra det på heltid. Svaren, när de väl kommer, tycker jag dock ha varit väl formulerade och genomtänkta.
 
Fick följande svar från Flygbussarnas kundtjänst idag, angåeende uteblivna EB-poäng i appen:



Hej Joakim,

Tack för ditt mejl.



Ber om ursäkt för sent svar.



Det är enbart bokningar via Flygbussarnas webshop som ger Extrapoäng hos SAS EuroBonus, köp av Flygbussbiljetter genom andra kanaler ger inte poäng.



Kundtjänst känner alltså inte själva till att nya appen, som erbjuder möjlighet till EB-intjäning, just nu promotas stenhårt på Flygbussarnas hemsida.
 
Efter lite mer mejlkorrespondans med kundtjänst har jag nu fått mina poäng manuellt postade på mitt EB-konto. Dock är det oklart huruvida appen nu är okej att använda eller om problemet kvarstår. Tar det säkra före det osäkra och bokar via webben framgent.
 
Vet inte om det är ännu en "update" men i min app (iPhone) finns inte möjlighet att lägga in EB-nummer?



Edit: Visst fanns möjligheten där. I sista steget. Fick dessutom snabbt svar från "ensamma" tjejen på kundtjänst. Som även meddelar att överföringen av EB-poäng ska fungera klanderfritt. Ridå för mig...
 
Back
Top