Senaste nytt

Utökat reseskydd utan extra kostnad

Nemo

Medlem
Häromdagen bytte jag hemförsäkrings-bolag till Länsförsäkringar (Trygg-Hansa ger mig inte längre EB-poäng). Jag ringde först, och då sade de att utökat reseskydd numera ingår obligatoriskt, och då är premien högre. Men de tipsade om att ifall jag tecknar direkt på deras hemsida kan jag klicka bort utökat reseskydd. Och få lägre premie. Vilket jag gjorde. Detta då de inte hunnit uppdatera hemsidan. Idag fick jag brev om att de lägger in utökat reseskydd utan extra kostnad första året. Hurra!

Sammanfattningsvis, så här gick det till för mig. Teckna hemförsäkring _utan_ utökat reseskydd på Länsförsäkringars hemsida, få utökat reseskydd gratis ändå.

Häromdagen bytte jag hemförsäkrings-bolag till Länsförsäkringar (Trygg-Hansa ger mig inte längre EB-poäng). Jag ringde först, och då sade de att utökat reseskydd numera ingår obligatoriskt, och då är premien högre. Men de tipsade om att ifall jag tecknar direkt på deras hemsida kan jag klicka bort utökat reseskydd. Och få lägre premie. Vilket jag gjorde. Detta då de inte hunnit uppdatera hemsidan. Idag fick jag brev om att de lägger in utökat reseskydd utan extra kostnad första året. Hurra!

Sammanfattningsvis, så här gick det till för mig. Teckna hemförsäkring _utan_ utökat reseskydd på Länsförsäkringars hemsida, få utökat reseskydd gratis ändå.

Smart, tecknade den för 3 veckor sedan just för att få det utökade reseskyddet men missade detta :(

Vilket länsförsäkringsbolag gäller det?

Se där ;). Det kanske gäller för andra län också. Kan vara värt att kolla upp även om reseförsäkringen via Amex är rätt så bra.
Det går ju att teckna med startdatum långt fram (vilket jag gjorde). Bekräftelse på grundhemförsäkring får du direkt per mail. Pappersbrevet fick jag ett par dagar senare om utökad reseskydd. Ingen garanti att det fungerar framöver att göra såhär, det jag säger är att det fungerade för mig denna vecka. Får du inte pappersbrevet så kan du ju avboka försäkringen, innan den börjat gälla iaf, vet ej hur det fungerar om det påbörjats.

Toppen