Senaste nytt

Uppgradering på SAS från Miami

Hej Johanna,

Flyger samma rutt imorgon och undrar var på flygplatsen i MIA som man gör ev. uppgradering - i incheckningen eller vid gaten? Blev nekad plusgrade men vill såklart försöka på flygplatsen även om jag tror att chansen är liten..

Tusen tack på förhand.

C

Incheckning. Var där tidigt. Om du har go biljett gå till bizz check in. Om det finns plats säkerställ att dom kör igenom uppgraderingen snabbt i systemet annars risk att någon annan tar den/låser den i systemet. Dom var mycket trevliga på miami airport... OBS inte ironisk

Incheckning. Var där tidigt. Om du har go biljett gå till bizz check in. Om det finns plats säkerställ att dom kör igenom uppgraderingen snabbt i systemet annars risk att någon annan tar den/låser den i systemet. Dom var mycket trevliga på miami airport... OBS inte ironisk
De säljer tre platser i business som det ser ut nu, är det så fullt blir det nog kamp om uppgraderingarna.

Tack för era svar! Skönt att slippa sitta vid gaten och vänta. Ser mörkt ut, men då får jag i alla fall besked redan vid incheckningen och kan hänga i loungen istället. Sitter i plus tack och lov. Det fanns 8 platser häromdagen men nu är dom alla blockade enligt expertflyer.

Tack för era svar! Skönt att slippa sitta vid gaten och vänta. Ser mörkt ut, men då får jag i alla fall besked redan vid incheckningen och kan hänga i loungen istället. Sitter i plus tack och lov. Det fanns 8 platser häromdagen men nu är dom alla blockade enligt expertflyer.
Jag var där halv tolv och då var det tomt. Gick och satte mig och kom tillbaka strax innan kl 12 (incheckningen skulle börja 12.10) då var det fullkö till både Go och Business.

Loungen är borta på J-piren. Flyget går från H.

Hej Johanna,

Flyger samma rutt imorgon och undrar var på flygplatsen i MIA som man gör ev. uppgradering - i incheckningen eller vid gaten? Blev nekad plusgrade men vill såklart försöka på flygplatsen även om jag tror att chansen är liten..

Tusen tack på förhand.

C
Testa alla ställen. Alltså först vid incheckning, sen lounge och sen gate. First come, first served

Hej Johanna,

Tusen tack på förhand.

C

Uppgradering görs vid incheckning. När jag flög den resan tidigare i år var jag på flygplatsen vid 12 och var bland de första att checka in och kunde fixa en uppgradering. Om det är viktigt med möjlighet till att uppgradera skulle jag nog sikta på att vara där vid den tidpunkten, med risk att ni får spendera 4h på flygplatsen utan uppgradering om det nekas.

Testa alla ställen. Alltså först vid incheckning, sen lounge och sen gate. First come, first served
Att försöka i loungen är tämligen lönlöst. Avianca sköter inte några uppgraderingar åt SAS.
Det är vid checkin de sköter detta, är det fullt kan man eventuellt få stå på väntelista och att de sedan fixar detta i gate.

Toppen