Senaste nytt

Uppgradering på långflyg med Flying Blue Elite Plus

Lyfter en gammal tråd här. Har en ecobokning med KLM B777. Tanken är att försöka uppgradera vid check in.

72h innan avgång kan jag som FB Gold välja de bättre ecosätena utan kostnad. Vad är er syn på Economy Comfort Extra vs Economy Exit row?
Vad föredrar du? Extra bredd i sätet eller lite mer benutrymme samt att stolen framför inte kan reclina sin stol?

Lyfter en gammal tråd här. Har en ecobokning med KLM B777. Tanken är att försöka uppgradera vid check in.

72h innan avgång kan jag som FB Gold välja de bättre ecosätena utan kostnad. Vad är er syn på Economy Comfort Extra vs Economy Exit row?

Economy extra comfort är precis samma stolar som resten av ekonomi men har mer benutrymme. Jag tror att nackstödet skiljer också.

Exit row är okej men de sätena tenderar att vara rejält nersuttna.

Vad föredrar du? Extra bredd i sätet eller lite mer benutrymme samt att stolen framför inte kan reclina sin stol?
Comfortsätet har inte extra bredd, däremot 10 cm mer benutrymme än vanlig Eco och bättre recline. Även placeringen fram i kabinen lockar. Exit row har ju fördelen att passageraren kan röra sig fritt in och ur säte samt fritt benutrymme. Har svårt att bestämma vad som väger tyngst. :)

Toppen