Några reflektioner från Hyatt Regency Boston häromveckan: Frugan och jag besökte Boston som en del i vår Honeymoon 2.0. Jag är Hyatt diamond och har således fyra svituppgraderingar. Jag utnyttjade detta till att uppgradera oss till Lafayettesviten (lägsta möjliga kategori på svit) en vecka före ankomst.
Vid incheckningen lyckades jag efter en liten diskussion bli uppgraderad ett snäpp till Lafayettesviten med terrass. När vi kom till sviten låg det en uppdrucken red bull flaska på golvet (väl synlig i ett hörn) och en halväten kaka i den tommma (!) minibaren. Det fanns ingen handtvål (dock schampo och duschtvål) och det fanns bara handdukar och morgonrock för 1 person. I övrigt var sviten tipp topp ren! Varför städar man ett rum halvdant? Och jag trodde att hotellrum alltid gjordes i ordning för 2 personer? Annars blir det ju ett himla rännande att ställa i ordning om det visar sig att 2 personer vill checka in?
Som diamantmedlemmar fick vi välja mellan 1000 bonuspoäng eller en ostbricka och en flaska vin. Lätt val!
Väldigt smaskens kan tilläggas!!! Frukosten var fantastisk, vi fick välja fritt från hela à la carte-menyn (fast damen vid incheckningen sa att vi endast kunde få frukostbuffén, men vi frågade igen på morgonen om vi kunde få à la carte istället, vilket gick bra). Vi åt en makalöst god lobster egg benedict.
Jag har reklamerat städningen nu i efterhand och fick 5000 poäng som kompensation. Mycket bra tycker jag, då jag betalade 7500 poäng samt 100 usd för sviten.