Senaste nytt

Uppgradera till Business med sas

L.S

Medlem
Jag har aldrig provat att uppgradera en SAS-biljett, men det har sannolikt någon annan här gjort. Vad kan ett rimligt bud vara för en uppgradering från Economy till Business för t.ex. ARN-BKK (eller Köpenhamn-Bangkok, om det skulle vara enklare)?

Kika här:

Frågan är helt omöjlig att svara på då ingen vet hur många platser som finns tillgängliga samt vad andra budat (om det inte är auktions budgivning).

Finns folk som budar 100k utan att det går igenom och finns de som budar 30k och det går igenom.

Populära avgångar kan du räkna med att Business kommer vara fullt när uppgraderingar gått igenom.

Att köpa på flygplatsen kostar 50k poäng om det finns platser kvar.

Kika här:

Tack!

Den tråden hade jag helt missat. Jag antar att syftet med den går i linje med min fråga, som därmed inte blir omöjlig att besvara.

Tack!

Den tråden hade jag helt missat. Jag antar att syftet med den går i linje med min fråga, som därmed inte blir omöjlig att besvara.
Vad ett rimligt bud är som du frågar efter går inte att besvara, då vad som är rimligt är subjektivt.
Säg att ett rimligt bud är 50k, det finns 10 platser och det var 10 som bjöd 51k eller mer. Var ditt bud då rimligt?

Jag antar att du vill veta vad man behöver lägga för att uppgradering ska gå igenom, och det går inte att svara på om man inte vet hur många platser som finns lediga (det går att lista ut på ett ungefär), samt att man inte vet hur många andra som budar om det inte är en flight med öppen budgivning.

Du får själv utvärdera vad du tycker att Business är värt och sen lägga det budet, eller chansa och lägga ett lägre bud.

Toppen