Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa Premium eco till Business med Eurobonuspoäng

VAA717

Medlem
Hejsan alla flyggurun,

Jag har en resa bokad till nästa vecka i LH:s Premium eco sträckan FRA-EZE som jag gärna skulle vilja uppgradera till Business med Eurobonuspoäng. Enligt all info på SAS sidor så är det bara möjligt att uppgradera Eco-->Business och Business-->First, PE nämns ej överhuvudtaget. Biljetten är i bokningsklass E och denna nämns ej heller i listan över kvalificerade bokningsklasser inom Eco.

Via Miles&More är det möjligt och även via nåt annat *A FFP jag kollade så jag är lite förvånad om det faktiskt inte går med Eurobonus. Är det någon som vet mer eller har erfarenhet av detta?

Tack på förhand!

E-klass har tidigare gått att uppgradera online på SAS hemsida med EB-poäng. Jag gjorde det senast i Oktober vill jag minnas. Priset är samma som Ekonomi->Business d v s 35,000 poäng enkel.

Det måste förstås finnas platser i Business tillgängliga för award upgrade. Det kan du se om du gör en sökning på Uniteds hemsida och letar efter bonusresor för poäng, om det finns platser i Business Saver så bör du kunna klicka igenom en uppgradering på SAS sida.

E-klass har tidigare gått att uppgradera online på SAS hemsida med EB-poäng. Jag gjorde det senast i Oktober vill jag minnas. Priset är samma som Ekonomi->Business d v s 35,000 poäng enkel.

Det måste förstås finnas platser i Business tillgängliga för award upgrade. Det kan du se om du gör en sökning på Uniteds hemsida och letar efter bonusresor för poäng, om det finns platser i Business Saver så bör du kunna klicka igenom en uppgradering på SAS sida.

Tack för snabbt svar! Enligt Uppgradering Star Alliance - SAS så nämns Sydamerika på två ställen, delvis 35k poäng men även 40k poäng som gäller för Europa - Sydamerika men det är alltså 35k som gäller då? Du menar då att fastän bokningsklassen E inte nämns så går det även att uppgradera den ändå? Får kanske ta å lägga in en request till SAS då.

En liten follow-up på denna. Valde att uppgradera returen för 40k EB-poäng då ja även har en 2-timmars flygning inom Sydamerika före den också men lät utresan ligga kvar i PE. Frågade när jag kom till loungen vad det skulle kosta att uppgradera med cash och då var priset 690€ så jag tackade nej. Döm om min förvåning när ja fick en op-up till C vid boarding från loungen i FRA. Det blir alltså business båda vägarna. Vackert så och tack till LH!

Kul att det gick vägen. Var det 40k alltså från E-klass till Business för Sydamerika? I en av SAS tabeller står det ju Nord- central- och Sydamerika 35000 poäng?

Kul att det gick vägen. Var det 40k alltså från E-klass till Business för Sydamerika? I en av SAS tabeller står det ju Nord- central- och Sydamerika 35000 poäng?

Det stämmer, 40k. Om du går in på SAS sidor på engelska så står det klart. Dom har gjort ett misstag i den svenska versionen och listat Sydamerika två gånger.

Det stämmer, 40k. Om du går in på SAS sidor på engelska så står det klart. Dom har gjort ett misstag i den svenska versionen och listat Sydamerika två gånger.
Ok. Ingen här som försökt med andra klasser än E-klass? Vore bra att veta om även N och G (tror jag det är som är premium ekonomi) funkar att uppgradera med Eurobonuspoäng.

Toppen