Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa och Swiss med Eurobonuspoäng

Matsson

Medlem
Ursäkta denna nybörjarfråga,men jag hittar inte aktuell info i någon tråd.
Jag antar att det är omöjligt att med 65000 EBpoäng uppgradera LH LX från Z till F, men vilken bokningsklass krävs i biz med LH LX och vad kostar den att köpa t.ex FRA-BKK. Hur bokar jag denna högre klass på LH hemsida?

Denna fråga bör flyttas till SAS forum eftersom du vill uppgradera via EB.

För LH och LX gäller att biljetten måste vara i klass C, D eller J. Priserna för revenue tickets skiljer sig men prisvärdast är nog att köpa LX D-klass från ARN via ZRH till BKK. Runt 22.000 SEK? Senator brukar ha koll på dessa priser.

För att boka specifika bokningsklasser rekommenderas att ringa direkt till flygbolagets telefonförsäljning.

Edit: http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/

Last edited:
Självklart; info som följer:
Enligt swiss kostar C klass 27000 ARN-ZRH-BKK, samt 32000 om vi router även viaFRA och FCT.
Enligt SAS kan dom skicka request om upgrade och jag själv även via hemsidan. Antar att C är avbokningsbar ifall upgrade ej går igenom.
P klass i sommar kostar 13500, vilket är ovanligt billigt men dock gör skillnaden till F via upgrade större,
Enligt swiss fanns inget pris 22000 de datum i juli jag föreslog.
Konstaterar att J,C,Dklass följt av upgrade med EBpoäng är ett prisvärt sätt att resa F med LX.samt även testa FCT.

Toppen