Senaste nytt

Uppgradera eller köpa award ticket på Turkish Airlines?

Denizlb

Ny medlem
Hej!

Står i valet och kvalet när det kommer till att boka biljett just nu.

Står mellan att boka business award ticket för 15000 miles + ca 1000:- i skatter och avgifter och att boka economy för ca 1700 och sedan uppgradera till business för 15000 miles.

Vad är mest prisvärt och vad innebär egentligen limited business om man bokar en award ticket?
Och om jag köper en economy biljett och uppgraderar till business, blir jag garanterad en businessresa då?

Tack!

Generellt bättre att boka award i business rakt av men saker som kan förändra ekvationen är om någon annan betalar biljetten (de flesta arbetsgivares resepolicy är som bekant economy only), hur mycket du behöver statuspoängen och hur mycket du vill flyga business (risk att det inte finns plats att uppgradera när du väl köpt economy-biljetten). Om du blivit uppgraderad så kommer du att få flyga business.

• Gilla
Reactions: pep
Men om jag bokar limited business award med mina poäng, är jag garanterad en plats då? Eller i mån av plats? Kan jag bli utan flygresa om det inte finns platser?

Men om jag bokar limited business award med mina poäng, är jag garanterad en plats då? Eller i mån av plats? Kan jag bli utan flygresa om det inte finns platser?
Skillnaden är bara tillgängligheten, att det finns ett begränsat antal platser att boka, d.v.s. "limited". När du väl bokat är det som vilken biljett som helst.

@Denizlb som sagts ovan, limited är att jämföra med exempelvis SAS Business Saver, kontra SAS Business. Det finns inte obegränsat med rabatterade businessbiljetter per avgång medan alla bolag alltid är villiga att sälja ut kabinen till ordinarie fullpris.

@Denizlb som sagts ovan, limited är att jämföra med exempelvis SAS Business Saver, kontra SAS Business. Det finns inte obegränsat med rabatterade businessbiljetter per avgång medan alla bolag alltid är villiga att sälja ut kabinen till ordinarie fullpris.
Precis, om än med den skillnaden att detta gäller awards.

Toppen