SK989
Medlem
Följande information finns på sassalesinfo.com om prissättning av SAS-fares på UA (ny info den 3 november i år):
www.sassalesinfo.com
Förklaringen ges här (från SAS Sales Info):Hade liknande som hände mig idag dock en annan sträcka, CPH-ORD-SLC. Ringde kundtjänst som sa att United har ändrat minimum connection time på EWR och ORD från 1:30 till 2:30. Alla med connections inom 2:30 hade blivit cancelled.
Intrsseant. Antar att United gör detta för att de upplever att inresekontrollen i USA kan ta så lång tid och därmed skapa onödigt många misconnections? Antar vidare att United inte enbart gör denna förändring för SAS utan för alla inkommande flyg till dessa flygplatser?
MEN grundfrågan i tråden rör inte de biljetter som SAS säljer utan de biljetter som United säljer där det inte längre går att få till flyg där SAS står för anslutningssträckan till långdistansflyget (tex till LHR, FRA, MUC, ZRH etc.). Finns det någon information hos SAS om detta?
Ja, länken postades ovan. Men säger inte så mycket mer än att problemet är hos SAS.
”
Updated on 03 Nov 2023 at 07:11 CET
SAS fares to and from North America, booked on United Airlines code UA, cannot be priced at the moment.
This will effect:
SAS is working to solve the problem.
- new bookings not priced before
- reissue of tickets
Please note that there is no issue on SAS marketing (codeshare) flights.
Please book on codeshare flights, wherever this is possible.”
Riktig.Det där rör väl biljetter som ställs ut på 117-dokument där atlantflyget utförs av SAS? Exempelvis ARN-(SK)-CPH-(SK)-ORD-(UA)-DEN
Men frågan från @WF789 rör att det nu inte verkar gå att få till biljetter ARN-(SK)-LHR-(UA)-EWR-(UA)-DEN på en biljett utsälld av United (016-dokument). Detta då alla Uniteds biljetter kräver UA eller LH/LX/SN/OS-kod på sträckan ARN-LHR men de bolagen verkar inte längre vara intresserade av att ha codeshare med SAS på europeiska sträckor?