Senator
Moderator
Vänner,
På tal om trevliga reseupplevelser så hade jag en utmärkt kundupplevelse denna veckan med United. På vår resa över nyår skulle vi resa FLL-IAD-LGA med United på en SAS biljett i Domestic First. Vid ankomst, var min relativt nya Samsoniteväska trasig. Den stod på sambon namn, men jag gick och claimade hos United Baggae Claim på LGA. Tyvärr hade dom ingen bra ersättning på plats, så jag sa vi skulle kolla hos United på EWR nästa dag. Det glömde vi.
Jag hade några rabattkuponger på Lufthansa Worldshop så jag gick dit och handla en ny väska förra veckan, och i tisdags satt jag på kontoret och städade. Där hittade jag claimen. Lite på vinst eller förlust skrev jag ett claim via United.com på kvällen, och la en schablon på $200.
Kl 18.00 i går onsdag ringer telefonen. Jag tittar ner och ser Houston, TX. "Vem kan detta vara"? undrade jag. "Hello, is this Ms. B's number? No, this is her partner.. Oh, my name is Vicki and I am calling from United Airlines in Houston, Texas. How are your sir?"
Under 24t, personligt samtal för att förtydliga då hon inte kunde läsa kopian från Lufthansa Worldshop. "Sir, we truly apologize for the inconveniences. I will be sending you an email in which we will ask you to provide bank details so we can reimburse you $200 in equivalent in SEK. Furthermore, as token of your inconveniences, I will be sending you a voucher for $150 for future travel".
@henke12 startade en bra tråd här:
Vad gör er glada på resan? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Här är en sådan sak jag tycker om. Att bli positivt överraskad som jag rätt ofta blir, och nästan alltid är det anställda som går "above and beyond".
På tal om trevliga reseupplevelser så hade jag en utmärkt kundupplevelse denna veckan med United. På vår resa över nyår skulle vi resa FLL-IAD-LGA med United på en SAS biljett i Domestic First. Vid ankomst, var min relativt nya Samsoniteväska trasig. Den stod på sambon namn, men jag gick och claimade hos United Baggae Claim på LGA. Tyvärr hade dom ingen bra ersättning på plats, så jag sa vi skulle kolla hos United på EWR nästa dag. Det glömde vi.
Jag hade några rabattkuponger på Lufthansa Worldshop så jag gick dit och handla en ny väska förra veckan, och i tisdags satt jag på kontoret och städade. Där hittade jag claimen. Lite på vinst eller förlust skrev jag ett claim via United.com på kvällen, och la en schablon på $200.
Kl 18.00 i går onsdag ringer telefonen. Jag tittar ner och ser Houston, TX. "Vem kan detta vara"? undrade jag. "Hello, is this Ms. B's number? No, this is her partner.. Oh, my name is Vicki and I am calling from United Airlines in Houston, Texas. How are your sir?"
Under 24t, personligt samtal för att förtydliga då hon inte kunde läsa kopian från Lufthansa Worldshop. "Sir, we truly apologize for the inconveniences. I will be sending you an email in which we will ask you to provide bank details so we can reimburse you $200 in equivalent in SEK. Furthermore, as token of your inconveniences, I will be sending you a voucher for $150 for future travel".
@henke12 startade en bra tråd här:
Vad gör er glada på resan? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Här är en sådan sak jag tycker om. Att bli positivt överraskad som jag rätt ofta blir, och nästan alltid är det anställda som går "above and beyond".