Senaste nytt

Uber - hur vet jag var den stannar på flygplatsen?

Johanna

Medlem
Åker till Bangkok om ungefär en vecka. Funderar på att prova Uber till hotellet. Men när jag tänker på hur det ser ut där så känner jag att jag inte förstår hur jag ska veta vilken bil som är min. Hur har ni hittat er bil när ni beställt?

• Gilla
Reactions: Gus
I stort sett kommer alltid bilen till avgångshallen, och det står vilken dörr/port man ska gå till.
Uber känner av när du beställer från flygplats och det kommer upp ytterligare val/funktioner och information i de flesta länder.

Inga som helst problem. Du ser alltid vilken slag bil det är samt nummerplåten. När du åker från flygplatsen frågar även appen vilken utgång du använder när du bokat. Det går inte att göra fel;-)

Jag använde Uber ett tiotal gånger under senaste resan i F i november och allt fungerade helt perfekt. Jag använde alltid Uber Black eftersom det fortfarande var superbilligt och var helnöjd med service och bilar.

Ha en trevlig resa!

Jag åkte just från BKK (dvs flygplatsen i Bangkok med det långa krångliga namnet) med Uber in till stan för två timmar sen. Som har sagt tidigare så säger appen åt dig att du ska gå till arrivals och sen får du välja vilken utgång du vill bli upplockad vid. Om du inte skaffar ett lokalt SIM-kort eller vill köra med roaming så finns det gratis WiFi på flygplatsen som har räckvidd ända ut till där man blir upplockad så du kan se när bilen är på gång.

Se dock till att kolla att det blir rätt adress - på något sätt hade jag lyckats få in fel adress, men chauffören ringde hotellet och så löste det sig.

Det gick jättebra. Enda problemet var att de uppgav fordonstyp som igenkänning. Jag fick en Honda Accord. Har/hade ingen aning om hur en sådan såg ut så vi stod och tittade ett tag på varandra utan att förstå att det var match.

Toppen