GOTBound
Medlem
Twinkle, twinkle, little Star,
How I wonder what you are!
Up above the world so high,
Like a Diamond in the sky.
Den här historien är en fortsättning på Operation Star Gold eller vad som är känt på forumet som Reaching for the Star [Gold].
Under planeringsstadiet för Operation Star Gold insåg jag relativt tidigt att med rätt shock and awe strategi skulle jag kunna uppnå ännu större framgångar med proportionellt liten insats. Jag bollade min idé med @Skogi och det var idel bifall, även @trekker fick ta del av planen i ett tidigt stadium. Operation Nordic Diamond var klar för att sättas i verket.
Biljetter bokas på den nu mer klassiska segment-run rutten GOT-ARN-CPH-ARN-GOT vilken ger 16 segment för 1 688 kr [+ 295 kr för Antigentest]. Men sen vart det ju den där Moltke d.ä.
Ni som läst min tidigare tråd vet att jag åkte en rejäl man-cold och tvingades halvt vaska en omgång GOT-ARN-CPH-ARN-GOT under Operation Start Gold. Nu blev min räddning att jag redan hade bokningar utöver de ursprungliga under Operation Star Gold då resandet börjat ta fart och det helt plötsligt blev mycket svårare att hitta bang for the bucks avgångarna, men mer om detta senare.
I ett inlägg igår så publicerade jag felaktiga siffror som påvisade en dyrare Operation Star Gold än vad som faktisk var fallet: detta får sin förklaring nu då denna resa skedde back-to-back dagen efter sista delen av Operation Star Gold och jag råkade räkna med denna resa i min sammanställning.
Fredagen den 11/6 och jag vaknar upp efter en andra natt på det nyöppnade Scandic Landvetter för att genomföra en repris av föregående dag. Efter genomförd morgonrutin tar jag hissen ned till receptionen och checkar ut från hotellet [jag hade varit nere kvällen innan och gjort upp betalningen för en snabb utcheckning]. Utcheckningen gick snabbt och jag lämnade över min övernattningsväska till portiern och meddelade att jag hämtar upp den ikväll på vägen hem [Scandic Landvetter erbjuder bagageförvaring åt sina gäster]. Portiern skrev mitt namn på en lapp som han fäste på min väska och låste upp dörren till rummet för effektförvaringen och bar in min väska.
SK1490 GOT-ARN
Med lätta steg promenerade jag mot SAS incheckningsdiskar för att få mina boardingcard utskrivna och dokument checkade. En lång kö med charterturister till höger om SAS incheckningsdiskar. Överlag en välfylld incheckningshall, kö till SAS bagdrop samt även kö ekonomi incheckningen men ingen kö till Plus/Business incheckningsdisken. Jag vinkades fram till en ledig incheckningsdisk, visade upp pass och covidtestintyg, damen i incheckningsdisk hade lite besvär med skrivaren vilket innebar att hon gick till disken bredvid och skriva ut mina boardingcard, ironiskt nog när hon komma tillbaka så sprutade den felande skrivaren ut boardingcards, lagg.
Det är dagar som den här dagen som Fast Track [idag genom AMEX Plat] är som mest värdefullt. Dock var det ett par framför mig i säkerhetskontrollen som nog inte flugit på ett tag, det tog lite tid för dem innan de placerat allt rätt och till råga på allt så stod de kvar vid bandet efter scannern och sävligt packade ner sina saker i väskorna igen, de stod fortfarande kvar och stuvade när jag var klar och gled förbi [datorväska med enbart dator, laddare och mus typ gör processen kvick].
Jag tar ut riktning och rör mig mot Vinga lounge för en lite längre vistelse idag då jag har mer tid än igår tills det är dags för boarding. Väl i loungen surfar jag in på businessclass.se och ser att @samet postat en bild på incheckningshallen bara minuter innan jag passerade igenom. Jag och @samet PM:ar fram och tillbaka och inser att vi skall med samma flyg till ARN denna morgon. Flygresan till ARN är copy-paste på tidigare red-eyes till Kungliga Hufvudstaden primära aeroplan-fält. 12C utan mittsätesryttare idag igen. Jag springer på @samet utanför gaten och vi hälsar irl, efter någon minut dyker @mackan33 upp vi har ett väldigt kort ARN mini-meet innan vi splittrar upp oss, jag mot Pontus, @mackan33 mot SAS Gold lounge och @samet vidare in mot Kungliga Hufvudstaden. Det är alltid lika kul att träffa medlemmar irl. Dagen innan hade mina och @intuition vägar korsats på ARN omedvetandes om varandra.
ARN [interlude]
Här gör jag kunna göra copy-paste, personalen på Pontus supertrevlig som vanligt och frukosten välsmakande. Jag är efter en stund i princip ensam i loungen och har ett väldigt trevlig samtal med en ur personalen om loungen, AMEX och resande i sommar, samme man som jag även konverserade med dagen innan [vilken jag tyvärr glömt namnet på, sorry].
SK1419 ARN-CPH
Fem minuter innan utsatt tid för boarding lämnar jag Pontus och rör mig mot gaten. Väl framme blir det en stunds väntande vid gaten med markpersonal som rör sig fram och tillbaka mellan gate och flygplan. Efter ytterligare stund ropas det ut att flygplanet sätter felkoder [de sa något annat men jag förstod att detta var innebörden] och vi skall byta flygplan, nu blir det spännande och långrandigt tänkte jag: tji fick jag, SAS Operations har studerat sin Moltke d.ä, och vi blev dirigerade till gaten tvärs över våran där det stod ett identiskt plan som inte hade något för sig och uppenbart redan var fulltankat och klart för avgång, Omlastning av bagage till det ny flyget gick snabbt och effektivt, hela tiden får jag SMS och pushnotiser från SAS om uppdaterade avgångstid, allt som allt blir vi bara 30 minuter sena från ARN, imponerade trots allt. Frekventa uppdateringar och tydlig information från SAS under hela processen.
Resten av resan från 12C utan mittsättesryttare, ja t.o.m hela raden för mig själv är än en gång copy-pate inkl. passagerare som behöver påminnas om att munskyddet skall vara på hela tiden och även täcka näsan. Ett antal passagerare har anslutningar på CPH och vissa börjar bli oroliga för att missa dessa, kaptenen kommunicerar under flygning via PA:systemet med trygg och lugn stämma att ingen kommer missa sina anslutningar i CPH.
Vi tar mark och deboardar rad för rad genom bakre dörrar till bussar som transporteras oss till sorteringsverket där vi som har transfer sållas ut.
Jag tar min nu välbekanta genväg till Pir-C utan att passera gå [denna kontroll gör jag istället när jag lämnar Pir-C].
CPH [interlude]
Efter en stärkande bensträckare når jag Pir-C och Eventyr, till skillnad från tidigare gånger är jag idag inte ensam att ta genvägen till Pir-C och jag är heller inte ensam i Eventyr och loungen är välbesökt de första timmarna. Personalen välkomnar mig och vi småpratar lite om ditten och datten. Då jag för dagen inte är i tjänst serverar jag mig en Carlsberg IPA [som heter något annat men det är inte microbrygeri IPA utan Carlsberg] när klockan slagit 12:00, det gäller att ta seden dit man kommer, Carlsberg till frokost är kutym i mitt värdland.
Lunchen blir idag en likadan thai-beef-chili med ris som igår men idag finns det även en välsmakande Mulligatawnysoppa som jag känner igen från tidigare besök. Efter ytterligare ett par IPA [som jag häller upp med finess och skumkrona som imponerar på övriga lounge gäster efter att personalen tidigare visat mig den rätta knycken med glas+ölkran när ett helt nytt fat sitter i för att inte få bara skum i glaset].
Det blir även starkare smakbrytare under eftermiddagen: en Captain Morgan Spiced Rum och Cola Zero med två limeklyftor.
Under dagen har jag kontinuerligt tittat i appen utifall SAS har uppdaterat min status i systemet för att reflektera den de facto Gold tier jag har nu flugit in med gårdagens flyg, men jag är fortfarande de jure Silver. Efter lite PM:ande med @trekker så stärks jag i min tanke att pröva en strategi.
Jag lämnar Eventyr rekordtidigt och tar sikte på Pir-A,B,D. Ännu ett trevligt besök med personal som vid det här laget känner igen mig, på ett positivt sätt, vilket alltid är trevligt [ungefär om Alex Goran utrycker det Up in the Air: "I m a sucker for simulated hospitality"].
Jag når en stängd gränskontroll, knackar på vid kontoret till höger om den stängda gränskontrollen och släpps snabbt igenom av en glad yngre dansk passpolis, efter sedvanlig kontroll av pass och dokument samt en fråga om jag är transferpassagerare [vilket var en ny fråga för mig].
Jag korsar in princip terminalen och står snart utanför SAS loungen, vid spärrarna står en senior danska och jag går fram med självsäkert men ändock avslappnat kroppsspråk och förklarar att jag igår flög in segmenten för Gold men detta inte är uppdaterat i appen: “det är inte så att ni möjligtvis kan titta i Ert system om min tier status är uppdaterad där”.
På danska: “jag förstår, kan jag få se Ert Eurobonuskort” och damen börjar knappa på sin dator. Jag förklarar att jag är ute och samlar segment och damen lyser upp i ett leende.
På danska igen: Dessvärre är det inte uppdaterat, du står fortfarande som Silver”.
Jag: “Ok, inga problem. Jag har mina boardingkort från gårdagens flyg om du vill se dessa?” [damen hade kolla på x3 segment kampanjen].
På danska igen “Det behöver jag inte, ni frequent flyers har bättre koll än vad våra system när ni kvalificerar till ny nivå, normalt gör vi inte så här, men välkommen in, får jag scanna ditt boarding card också tack?”
Damen öppnar grinden och jag tar Stairway to heaven eller vad ni andra och jag normalt skulle definiera som trappan upp till Gold loungen, men då *Gold var det ursprungliga målet för hela denna offensiven så kändes det just precis så första gången som förmånen kunde utnyttjas.
Otroligt genuint trevlig senior personal som arbetade i loungen med att fylla på mat och dryck samt plocka undan. Som jag nämnt i en annan tråd: strykande åtgång på rød pølse och mousserande vin, ett fullkomligt frossande i rød pølse med ristet løk trots en glest befolkad lounge.
En kommentar som forumets glutenintoleranta representant så kan jag meddela att SAS Gold lounge föredömligt har skyltar som påvisar allergener och ev. spår av allergener vid alla rätter i bufférna samt en egen korg vid brödet med en skylt: “Gluten free”.
Jag äter ett par korvar [inte rød] men utan bröd, rostad lök [gluten] och den sötstarka-senapen då den innehåller gluten som jag sköljer ned ett glas mousserande vin. Jag hinner även med en skål sparrissoppa och ett glas rött innan jag går över till Cola Zero.
SK1408 CPH-GOT
Det börjar bli dags att omgruppera till gaten för boarding, jag glider ut ut loungen och tar ett par steg till gaten [ja, det är fler än några egentligen] men jämfört med vandringen från Carlsberg Aviator Lounge är det bara några steg. Summerat så var SAS Gold lounge en positiv upplevelse, med klart trevligast personal på CPH hittills.
Jag går ombord och sätter mig på min plats 11C, utan mittsätesryttare men en passagerare på 11A, jag vet inte om det är suset och duset men jag upplever det som mer benutrymme på rad 11 än på rad 12.
På väg mot startbanan somnar och jag vaknar till när serveringsvagnen rullar förbi och en personalen har koll på det att sitter en Diamond tvärs över gången från mig, jag somnar om och vaknar igen ungefär 20 minuter innan vi landar på ARN.
ARN [interlude]
Efter avstigning rad för rad så tar jag ut riktning mot SAS Loungen för att pröva min lycka som de facto *Gold, väl framme är loungen stängd, den stänger kl 18:00, detta innebär att. inga lounger på ARN är öppna efter kl 18:00.
SK171 ARN-GOT
Boarding i sekvens som bara tar minuter då vi är väldigt lite passagerare, dock är Plus hela vägen till rad 10. Jag slår mig ned i 12D och lyckas hålla mig vaken, det av @Skogi berömda suset i huvudet gör sig påmint för första gången. Jag tackar ja till kopp te när vagnen rullar förbi och strax landar i ett regnigt GOT.
Vi lämnar flygplanet rad för rad och snart har jag passerat tullfiltret, jag promenerar bort till Scandic Landvetter och hämtar min övernattningsväska för att sedan gå ut till Mrs.GOTBound som står och väntar med PS2:an utanför hotellet.
Summering av första omgången [eller fjärde hur vi väljer att se på det]
Att flyga under de förhoppningsvis sista skälvande timmarna av Covid-19 pandemin har blivit new normal, det är t.o.m med så att jag inte tänker på det där med munskydd utan det blir ett naturligt inslag. Jag blev positivt överraskad av SAS Gold loungen och dess personal.
Bilder från fredagens loungebesök finns här, här samt här.
Dagens skörd, 16 segment krediterat till Eurobonus vilket tar mig närmare Diamond threshold… not done yet!
How I wonder what you are!
Up above the world so high,
Like a Diamond in the sky.
Den här historien är en fortsättning på Operation Star Gold eller vad som är känt på forumet som Reaching for the Star [Gold].
Under planeringsstadiet för Operation Star Gold insåg jag relativt tidigt att med rätt shock and awe strategi skulle jag kunna uppnå ännu större framgångar med proportionellt liten insats. Jag bollade min idé med @Skogi och det var idel bifall, även @trekker fick ta del av planen i ett tidigt stadium. Operation Nordic Diamond var klar för att sättas i verket.
Biljetter bokas på den nu mer klassiska segment-run rutten GOT-ARN-CPH-ARN-GOT vilken ger 16 segment för 1 688 kr [+ 295 kr för Antigentest]. Men sen vart det ju den där Moltke d.ä.
Ni som läst min tidigare tråd vet att jag åkte en rejäl man-cold och tvingades halvt vaska en omgång GOT-ARN-CPH-ARN-GOT under Operation Start Gold. Nu blev min räddning att jag redan hade bokningar utöver de ursprungliga under Operation Star Gold då resandet börjat ta fart och det helt plötsligt blev mycket svårare att hitta bang for the bucks avgångarna, men mer om detta senare.
I ett inlägg igår så publicerade jag felaktiga siffror som påvisade en dyrare Operation Star Gold än vad som faktisk var fallet: detta får sin förklaring nu då denna resa skedde back-to-back dagen efter sista delen av Operation Star Gold och jag råkade räkna med denna resa i min sammanställning.
Fredagen den 11/6 och jag vaknar upp efter en andra natt på det nyöppnade Scandic Landvetter för att genomföra en repris av föregående dag. Efter genomförd morgonrutin tar jag hissen ned till receptionen och checkar ut från hotellet [jag hade varit nere kvällen innan och gjort upp betalningen för en snabb utcheckning]. Utcheckningen gick snabbt och jag lämnade över min övernattningsväska till portiern och meddelade att jag hämtar upp den ikväll på vägen hem [Scandic Landvetter erbjuder bagageförvaring åt sina gäster]. Portiern skrev mitt namn på en lapp som han fäste på min väska och låste upp dörren till rummet för effektförvaringen och bar in min väska.
SK1490 GOT-ARN
Med lätta steg promenerade jag mot SAS incheckningsdiskar för att få mina boardingcard utskrivna och dokument checkade. En lång kö med charterturister till höger om SAS incheckningsdiskar. Överlag en välfylld incheckningshall, kö till SAS bagdrop samt även kö ekonomi incheckningen men ingen kö till Plus/Business incheckningsdisken. Jag vinkades fram till en ledig incheckningsdisk, visade upp pass och covidtestintyg, damen i incheckningsdisk hade lite besvär med skrivaren vilket innebar att hon gick till disken bredvid och skriva ut mina boardingcard, ironiskt nog när hon komma tillbaka så sprutade den felande skrivaren ut boardingcards, lagg.
Det är dagar som den här dagen som Fast Track [idag genom AMEX Plat] är som mest värdefullt. Dock var det ett par framför mig i säkerhetskontrollen som nog inte flugit på ett tag, det tog lite tid för dem innan de placerat allt rätt och till råga på allt så stod de kvar vid bandet efter scannern och sävligt packade ner sina saker i väskorna igen, de stod fortfarande kvar och stuvade när jag var klar och gled förbi [datorväska med enbart dator, laddare och mus typ gör processen kvick].
Jag tar ut riktning och rör mig mot Vinga lounge för en lite längre vistelse idag då jag har mer tid än igår tills det är dags för boarding. Väl i loungen surfar jag in på businessclass.se och ser att @samet postat en bild på incheckningshallen bara minuter innan jag passerade igenom. Jag och @samet PM:ar fram och tillbaka och inser att vi skall med samma flyg till ARN denna morgon. Flygresan till ARN är copy-paste på tidigare red-eyes till Kungliga Hufvudstaden primära aeroplan-fält. 12C utan mittsätesryttare idag igen. Jag springer på @samet utanför gaten och vi hälsar irl, efter någon minut dyker @mackan33 upp vi har ett väldigt kort ARN mini-meet innan vi splittrar upp oss, jag mot Pontus, @mackan33 mot SAS Gold lounge och @samet vidare in mot Kungliga Hufvudstaden. Det är alltid lika kul att träffa medlemmar irl. Dagen innan hade mina och @intuition vägar korsats på ARN omedvetandes om varandra.
ARN [interlude]
Här gör jag kunna göra copy-paste, personalen på Pontus supertrevlig som vanligt och frukosten välsmakande. Jag är efter en stund i princip ensam i loungen och har ett väldigt trevlig samtal med en ur personalen om loungen, AMEX och resande i sommar, samme man som jag även konverserade med dagen innan [vilken jag tyvärr glömt namnet på, sorry].
SK1419 ARN-CPH
Fem minuter innan utsatt tid för boarding lämnar jag Pontus och rör mig mot gaten. Väl framme blir det en stunds väntande vid gaten med markpersonal som rör sig fram och tillbaka mellan gate och flygplan. Efter ytterligare stund ropas det ut att flygplanet sätter felkoder [de sa något annat men jag förstod att detta var innebörden] och vi skall byta flygplan, nu blir det spännande och långrandigt tänkte jag: tji fick jag, SAS Operations har studerat sin Moltke d.ä, och vi blev dirigerade till gaten tvärs över våran där det stod ett identiskt plan som inte hade något för sig och uppenbart redan var fulltankat och klart för avgång, Omlastning av bagage till det ny flyget gick snabbt och effektivt, hela tiden får jag SMS och pushnotiser från SAS om uppdaterade avgångstid, allt som allt blir vi bara 30 minuter sena från ARN, imponerade trots allt. Frekventa uppdateringar och tydlig information från SAS under hela processen.
Resten av resan från 12C utan mittsättesryttare, ja t.o.m hela raden för mig själv är än en gång copy-pate inkl. passagerare som behöver påminnas om att munskyddet skall vara på hela tiden och även täcka näsan. Ett antal passagerare har anslutningar på CPH och vissa börjar bli oroliga för att missa dessa, kaptenen kommunicerar under flygning via PA:systemet med trygg och lugn stämma att ingen kommer missa sina anslutningar i CPH.
Vi tar mark och deboardar rad för rad genom bakre dörrar till bussar som transporteras oss till sorteringsverket där vi som har transfer sållas ut.
Jag tar min nu välbekanta genväg till Pir-C utan att passera gå [denna kontroll gör jag istället när jag lämnar Pir-C].
CPH [interlude]
Efter en stärkande bensträckare når jag Pir-C och Eventyr, till skillnad från tidigare gånger är jag idag inte ensam att ta genvägen till Pir-C och jag är heller inte ensam i Eventyr och loungen är välbesökt de första timmarna. Personalen välkomnar mig och vi småpratar lite om ditten och datten. Då jag för dagen inte är i tjänst serverar jag mig en Carlsberg IPA [som heter något annat men det är inte microbrygeri IPA utan Carlsberg] när klockan slagit 12:00, det gäller att ta seden dit man kommer, Carlsberg till frokost är kutym i mitt värdland.
Lunchen blir idag en likadan thai-beef-chili med ris som igår men idag finns det även en välsmakande Mulligatawnysoppa som jag känner igen från tidigare besök. Efter ytterligare ett par IPA [som jag häller upp med finess och skumkrona som imponerar på övriga lounge gäster efter att personalen tidigare visat mig den rätta knycken med glas+ölkran när ett helt nytt fat sitter i för att inte få bara skum i glaset].
Det blir även starkare smakbrytare under eftermiddagen: en Captain Morgan Spiced Rum och Cola Zero med två limeklyftor.
Under dagen har jag kontinuerligt tittat i appen utifall SAS har uppdaterat min status i systemet för att reflektera den de facto Gold tier jag har nu flugit in med gårdagens flyg, men jag är fortfarande de jure Silver. Efter lite PM:ande med @trekker så stärks jag i min tanke att pröva en strategi.
Jag lämnar Eventyr rekordtidigt och tar sikte på Pir-A,B,D. Ännu ett trevligt besök med personal som vid det här laget känner igen mig, på ett positivt sätt, vilket alltid är trevligt [ungefär om Alex Goran utrycker det Up in the Air: "I m a sucker for simulated hospitality"].
Jag når en stängd gränskontroll, knackar på vid kontoret till höger om den stängda gränskontrollen och släpps snabbt igenom av en glad yngre dansk passpolis, efter sedvanlig kontroll av pass och dokument samt en fråga om jag är transferpassagerare [vilket var en ny fråga för mig].
Jag korsar in princip terminalen och står snart utanför SAS loungen, vid spärrarna står en senior danska och jag går fram med självsäkert men ändock avslappnat kroppsspråk och förklarar att jag igår flög in segmenten för Gold men detta inte är uppdaterat i appen: “det är inte så att ni möjligtvis kan titta i Ert system om min tier status är uppdaterad där”.
På danska: “jag förstår, kan jag få se Ert Eurobonuskort” och damen börjar knappa på sin dator. Jag förklarar att jag är ute och samlar segment och damen lyser upp i ett leende.
På danska igen: Dessvärre är det inte uppdaterat, du står fortfarande som Silver”.
Jag: “Ok, inga problem. Jag har mina boardingkort från gårdagens flyg om du vill se dessa?” [damen hade kolla på x3 segment kampanjen].
På danska igen “Det behöver jag inte, ni frequent flyers har bättre koll än vad våra system när ni kvalificerar till ny nivå, normalt gör vi inte så här, men välkommen in, får jag scanna ditt boarding card också tack?”
Damen öppnar grinden och jag tar Stairway to heaven eller vad ni andra och jag normalt skulle definiera som trappan upp till Gold loungen, men då *Gold var det ursprungliga målet för hela denna offensiven så kändes det just precis så första gången som förmånen kunde utnyttjas.
Otroligt genuint trevlig senior personal som arbetade i loungen med att fylla på mat och dryck samt plocka undan. Som jag nämnt i en annan tråd: strykande åtgång på rød pølse och mousserande vin, ett fullkomligt frossande i rød pølse med ristet løk trots en glest befolkad lounge.
En kommentar som forumets glutenintoleranta representant så kan jag meddela att SAS Gold lounge föredömligt har skyltar som påvisar allergener och ev. spår av allergener vid alla rätter i bufférna samt en egen korg vid brödet med en skylt: “Gluten free”.
Jag äter ett par korvar [inte rød] men utan bröd, rostad lök [gluten] och den sötstarka-senapen då den innehåller gluten som jag sköljer ned ett glas mousserande vin. Jag hinner även med en skål sparrissoppa och ett glas rött innan jag går över till Cola Zero.
SK1408 CPH-GOT
Det börjar bli dags att omgruppera till gaten för boarding, jag glider ut ut loungen och tar ett par steg till gaten [ja, det är fler än några egentligen] men jämfört med vandringen från Carlsberg Aviator Lounge är det bara några steg. Summerat så var SAS Gold lounge en positiv upplevelse, med klart trevligast personal på CPH hittills.
Jag går ombord och sätter mig på min plats 11C, utan mittsätesryttare men en passagerare på 11A, jag vet inte om det är suset och duset men jag upplever det som mer benutrymme på rad 11 än på rad 12.
På väg mot startbanan somnar och jag vaknar till när serveringsvagnen rullar förbi och en personalen har koll på det att sitter en Diamond tvärs över gången från mig, jag somnar om och vaknar igen ungefär 20 minuter innan vi landar på ARN.
ARN [interlude]
Efter avstigning rad för rad så tar jag ut riktning mot SAS Loungen för att pröva min lycka som de facto *Gold, väl framme är loungen stängd, den stänger kl 18:00, detta innebär att. inga lounger på ARN är öppna efter kl 18:00.
SK171 ARN-GOT
Boarding i sekvens som bara tar minuter då vi är väldigt lite passagerare, dock är Plus hela vägen till rad 10. Jag slår mig ned i 12D och lyckas hålla mig vaken, det av @Skogi berömda suset i huvudet gör sig påmint för första gången. Jag tackar ja till kopp te när vagnen rullar förbi och strax landar i ett regnigt GOT.
Vi lämnar flygplanet rad för rad och snart har jag passerat tullfiltret, jag promenerar bort till Scandic Landvetter och hämtar min övernattningsväska för att sedan gå ut till Mrs.GOTBound som står och väntar med PS2:an utanför hotellet.
Summering av första omgången [eller fjärde hur vi väljer att se på det]
Att flyga under de förhoppningsvis sista skälvande timmarna av Covid-19 pandemin har blivit new normal, det är t.o.m med så att jag inte tänker på det där med munskydd utan det blir ett naturligt inslag. Jag blev positivt överraskad av SAS Gold loungen och dess personal.
Bilder från fredagens loungebesök finns här, här samt här.
Dagens skörd, 16 segment krediterat till Eurobonus vilket tar mig närmare Diamond threshold… not done yet!
Last edited: