Senaste nytt

Två års statuspoäng för ett års betalning (AMEX Elite)

ericwg

Medlem
Hej!
Jag hade ett Amex Premium under hösten 2017 och uppgraderade till ett Amex Elite i januari 2018. Betalade samma månad min kortavgift för Elite (och fick tillbaka några hundra för Premiumen som inte gått åt), och fick samtidigt mina 20k statuspoäng.

Efter ett år av mycket spend skulle jag gå ner under 2019 och bytte därför tillbaka till Premium. Jag betalade aldrig en ny årsavgift för Elite utan bara 1000 kr för mitt nya (gamla) Premium nu januari. Dock hann mina 20k statuspoäng komma in...

Tänkte inte mer på det utan antog att det kommer en kredit på det om inte alltför länge. Nu har det dock gått två månader och poängen ligger kvar. Är det bara jag som råkat ut för detta? Är det bara Amex som segar och det kommer en kredit på -20k om inte alltför länge? Eller kan jag haft lite tur?

Anledningen till att jag undrar är nämligen då dessa 20k får mig över guld-gränsen så om dessa skulle försvinna passar jag på att resa lite eller ändå byta till Elite-kortet så jag har guld även nästa år (kvalificeringen juni ut).
 

aldrighemma

Medlem
Är det bara Amex som segar och det kommer en kredit på -20k om inte alltför länge? Eller kan jag haft lite tur?
Jag vet en som råkade ut nästan samma sak för drygt ett år sedan, men i det fallet så sa hon upp sitt Elite helt, utan att skaffa premium. Poängen vart kvar den gången. Men det finns förstås inget som säger att dom inte kan dras tillbaka för dig ändå. Säkraste sättet att få behålla dom är nog att inte diskutera frågan mer.
 
Toppen