Senaste nytt

Turkish Award tillgänglighet med Amex 2-4-1?

Corvette

Medlem
Har en Amex 2-4-1 som jag tänkt nyttja till en resa på höstlovet 2017. Målet är Madagaskar (TNR).
Finns en routing ARN - IST - TNR som verkar bäst!
(TK1796 - TK160 Retur TK161 - TK1793)
Har 2 utmaningar just nu!
1. Tillgängligheten verkar följa en rullande 3 månader period men vill boka nu.
2. Finns inga Business platser med Turkish på sista rutten (IST-TNR) men det är högt upp på listan på skall krav.

Vilken erfarenhet har ni av Turkish award tillgänglighet för Star Alliance award? Stämmer mina observationer?
Andra alternativ router där man kan undvika Ethiopian Airlines och minimera South Afrikan Airlines som kan gå att boka just nu med Business platser?

H/Jörgen
 

Dr. Miles

Expert
Lite off topic fråga.

Vilken zon tillhör Madagaskar när man pratar om Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng?
Jag hittar inte Madagaskar i delas award chart.

SAS skrev:
North/central Africa & Middle East

Algeria, Angola, Azerbaijan, Bahrain, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Chad, Congo, Cote d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea Bissau, Iran, Iraq, Israel, Jordan, Kenya, Kuwait, Lebanon, Liberia, Libya, Malawi, Mali, Mauritius, Mozambique, Morocco, Nigeria, Oman, Qatar, Republic of Cape Verde, Sao Tome and Principe, Saudi Arabia, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Syria, Tanzania, Togo, Tunisia, Uganda, United Arab Emirates, Yemen and Zambia.

SAS skrev:
Southern Africa

Botswana, Lesotho, Namibia, Swaziland, South Africa, Rwanda and Zimbabwe.

SAS points charts - SAS
 

Canadien

Medlem
Hittade detta i annan tråd

[quote uid=1701 name="Jonas C" post=482375]Hos Miles&amp;Smiles räknas Madagaskar som Sydafrika zonen. Får hoppas att Seychellerna räknas som Nord/Centralafrika dit en tur och retur kostar 53000 miles i Business Class.[/QUOTE]<br />Intressant! Hos Eurobonus hör Madagaskar till Nord-/Centralafrika &amp; Mellanöstern.
 

Corvette

Medlem
Enligt Tallin är det North/central Africa & Middle East. D.v.s. 90000poäng för business (60000 för Economy) ända till Madagaskar och det tycker jag är ett fynd.
 

Dr. Miles

Expert
Enligt Tallin är det North/central Africa & Middle East. D.v.s. 90000poäng för business (60000 för Economy) ända till Madagaskar och det tycker jag är ett fynd.
I så fall får ni inte flyga via Johannesburg.
Johannesburg (Sydafrika) tillhör Southern Africa zon och man får inte flyga via en dyrare zon med SAS EuroBonus poäng.
 

Corvette

Medlem
Hade en ide att man fick flyga genom en dyrare zon om målet var en "billigare" zon för att det inte finns några alternativ vid kravet på att det måste vara business. Var nog bara min egen optimism som målade upp det scenariot.
:)
Då blir det bara kvar Turkish och Ethiopian rutterna med andra ord. Om nu Addis Ababa räknas in i samma zon.
Kvarstår frågan om när släpper Turkish award business för denna rutt..om det nu sker överhuvudtaget..
 
Toppen