Senaste nytt

Tur och retur på separata biljetter Stockholm - Moskva - Kamtjatka?

Svante

Medlem
Ska ta mig till Kamtjatka nästa år (PKC).
När jag kollar priser så är det galet mycket billigare att boka ARN-SVO-ARN och SVO-PKC-SVO på separata biljetter.
Finns det något riktigt negativt att göra så? Är det så att om tex ena flighten (ARN-SVO) blir försenad så har jag inga rättigheter på följande flight (SVO-PKC)?
 

mha321

Medlem
Ska ta mig till Kamtjatka nästa år (PKC).
När jag kollar priser så är det galet mycket billigare att boka ARN-SVO-ARN och SVO-PKC-SVO på separata biljetter.
Finns det något riktigt negativt att göra så? Är det så att om tex ena flighten (ARN-SVO) blir försenad så har jag inga rättigheter på följande flight (SVO-PKC)?

Korrekt. Bokar du dem separat så har du inga rättigheter vid försening. Men ett sätt att hantera det är att boka anslutningen dagen efter med en övernattning tex - du är inte helt säker såklart men risken för miss är betydligt mindre.
 

palmen

Moderator
Tänk på att inte använda förkortningar i trådrubriken, har uppdaterat så att städerna är utskrivna, istället för IATA-koder som långt ifrån alla har koll på.

//Moderator
 

Canadien

Medlem
Tack,
Men då blir det kostnad för hotell:) samt en längre resa.
Ja, you win some/lose some.
Problemet är nog att det inte finns någon publicerad fare inom någon av alliansens mellan dessa orter, så du åker på en IATA-fare som då blir väldigt dyr.

Aeroflot borde dock gå att hitta genomgående biljett för 6-7000 med lite framförhållning.
 
Toppen