GladFlygare
Ny medlem
Hej,
Det här kanske har diskuterats innan men jag hittar tyvärr inget svar och behöver desperat hjälp! (Skall iväg på en långresa till Afrika om en vecka utan någon fungerande väska...)
I November 2017 hade SAS sönder min Samsonite väska mellan Tromsö-Oslo-Stockholm. Självklart anmälde jag detta och fick ett PIR nummer direkt på flygplatsen. De säger att SAS skall höra av sig och jag väntar. Gör mig redo för en resa i Mars 2018 och ingen kontakt från SAS, ringer desperat alla jag kan få tag på utan framgång. Mailar in till Customer Care i April, får svar i slutet på Maj (!), blir en massa fram och tillbaka och sen säger Customer Care agenten att jag inte får någon ersättning med ett påstående om att jag även måste anmäla detta till Customer Care inom 7 dagar från när jag har landat.
Den informationen finns ju INGENSTANS! Ber honom hänvisa till vart de har stöd för detta och då kan han inte referera till SAS egna regelverk utan till Montrealkonvensionen kapitel 31.
Kan detta stämma?
Jag har gjort ett nytt ärende som samma person svarade på och såklart lade ner på en gång. När jag bett hans chef att kontakta mig så ignoreras det bara. SAS personen ifråga säger att jag får vända mig till allmän domstol eller ARN om jag vill få det jag har rätt till. (Pratat med ARN de förstår inte varför SAS inte har löst det själva och säger att jag kommer få rätt med det är en lång utdragen process).
SAS hade även sönder min andra väska i Maj 2018 så allt känns ganska hopplöst nu. Super tacksam om någon kan hjälpa mig med någon kontakt på SAS eller vet hur jag ska göra för att få mitt ersättningskrav godkänt.
Det här kanske har diskuterats innan men jag hittar tyvärr inget svar och behöver desperat hjälp! (Skall iväg på en långresa till Afrika om en vecka utan någon fungerande väska...)
I November 2017 hade SAS sönder min Samsonite väska mellan Tromsö-Oslo-Stockholm. Självklart anmälde jag detta och fick ett PIR nummer direkt på flygplatsen. De säger att SAS skall höra av sig och jag väntar. Gör mig redo för en resa i Mars 2018 och ingen kontakt från SAS, ringer desperat alla jag kan få tag på utan framgång. Mailar in till Customer Care i April, får svar i slutet på Maj (!), blir en massa fram och tillbaka och sen säger Customer Care agenten att jag inte får någon ersättning med ett påstående om att jag även måste anmäla detta till Customer Care inom 7 dagar från när jag har landat.
Den informationen finns ju INGENSTANS! Ber honom hänvisa till vart de har stöd för detta och då kan han inte referera till SAS egna regelverk utan till Montrealkonvensionen kapitel 31.
Kan detta stämma?
Jag har gjort ett nytt ärende som samma person svarade på och såklart lade ner på en gång. När jag bett hans chef att kontakta mig så ignoreras det bara. SAS personen ifråga säger att jag får vända mig till allmän domstol eller ARN om jag vill få det jag har rätt till. (Pratat med ARN de förstår inte varför SAS inte har löst det själva och säger att jag kommer få rätt med det är en lång utdragen process).
SAS hade även sönder min andra väska i Maj 2018 så allt känns ganska hopplöst nu. Super tacksam om någon kan hjälpa mig med någon kontakt på SAS eller vet hur jag ska göra för att få mitt ersättningskrav godkänt.